• Är det någon skillnad mellan de olika bergsala konsolerna?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#37917  by BelfegorC4

Bonomaul wrote:Aha.. så om jag förstod dig rätt så är vi något på spåret här då?!
Är det inte så att piraterna är regionsfria? Vissa pirater blinkar i konsolen. Men väntar man några sekunder så kommer menyn upp. Aldrig haft en pirat som inte funkat i en SCn omoddad konsol.

#38041  by Pålle1

är kanske inte riktigt rätt tråd men jag frågar ändå... under neset sitter en plastgrej som man kan ta bort och under den finsn inget särskilt, vad är den till för

#38044  by WERY

Det sitter en bit till under den som man ska knipsa bort och bakom den finns expansion uttaget på neset. Man måste tukta chassit för att få tag i den delen. Det enda jag kan komma på som skulle kunna kopplas in där är modemet. Det är bara det att Den amerikanska versionen som är avsedd för nes är hur sällsynt som helst. Modemet blev populärt i Japan men det floppade tydligen i USA då ingen hade intresse av det där när det kom. Jag skulle gärna ha ett amerikanskt modem o tangentbord

#38047  by BelfegorC4

Det kom aldrig något tillbehör för expansionsloten. Det finns hembyggen som använder den nu för tiden =D Läste det på någon hemsida.

#38048  by WERY

Men var kopplades då modemet in. Här i Sverige fick vi ju inget men dom i USA fick ju och var kopplade dom in grejerna om inte där? Så mkt man inte känner till om nes, konsollen som ruvar på många hemligheter

#38055  by Pålle1

okej, Tack för svaren

#38068  by WERY

Mm där var det. Jag visste inte hur modemet till USA nes såg ut. Jag måste ha det och tangent bordet och båda med sin boxar om möjligt. Fast jag vill ju inte tukta chassit på mitt nes men jag har ju flera så en kan man ju testa på.

Instagram #sndb.se