• ÅRETS FYND REDAN!?!?!?! 2. Mr Gimmick prototyp.

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#37488  by Lakanman

Satt och slösurfa och hitta denna auktion:

http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=47257540

Köp nu 300kr.. Jaha okej pris så skugga jag typ texten och fick för mig att det stog Gimmick.

Såg då: Inkluderar också ett provex för MR gimmick

Drog ett mail och frågade vad som menades? (antog att det var en prototyp)

Hej!
Det är ett spel som vi fick (på den tiden vi spelade nesen) som är typ som en demoaktig version av spelet MR Gimmick från sunsoft

Skulle du kunna skicka en bild på det?

Eh visst men ... det är en grå spellåda med en markeringstejp på (inte mycket att se) som det står provspel från sunsoft Mr gimmick på. Min bror fick det en gång i tiden.

Ohh my god.. KÖP NU!!

Ligger på posten men jag är helt sjuk så jag orkar inte hämta det. Har iaf en bild på det

Image

Jag får fram att det står:

NES Mr Gimmick 3095A och en lapp (antagligen dit satt av Bergsala) Prov EX från Sunsoft

Jag goggla lite och hittade detta på http://www.nescapades.com/miscpics.htm

Image

Där står det ju 3197 så det varkar ju vara samma serie dom skickat ut?.

Är det någon som har en värdeskoll på detta?.. Lär ju vara omöjligt att gissa priset på. Tror dock jag ska behålla det. Blir iaf att låna polaren en kamera och filma från början till slut när jag spelar det.

#37489  by Bonomaul

Hann du maila fram o tillbaka på den korta tiden alltså? Vilken tur..
Fast det hade väl bara vart att klicka Köp-Nu direkt ändå, förlusten hade ju inte blivit stor (om ens någon) även om det aldrig dykt upp nåt Gimmick öht.

Garanterat ett toppenfynd iaf!! Grattis!!

#37490  by Lakanman

Bonomaul wrote:Hann du maila fram o tillbaka på den korta tiden alltså? Vilken tur..
Fast det hade väl bara vart att klicka Köp-Nu direkt ändå, förlusten hade ju inte blivit stor (om ens någon) även om det aldrig dykt upp nåt Gimmick öht.

Garanterat ett toppenfynd iaf!! Grattis!!
Jo faktiskt. Jag hann t.o.m gå ut en 10-15 min och prata med en polare. Konstigt att ingen annan högg det.

Jo nu i efterhand så fattar jag inte varför jag inte gjorde det direkt istället. Men det gick ju vägen iaf.

#37498  by J. Lilja

Fy faaaaaaaaaaaan vad avundsjuk jag blir på sånt där!!! :mrgreen: Men grattis!

#37500  by Ufouria

Stoooort grattis Lakanman!!! :D

#37506  by Filurkatten

Kan inget annat säga än ett stort grattis samt ett ännu större fy fan för dig...

:D

#37509  by Lakanman

Tackar tackar..

Hmm.. skaanlj hade ju en hög prototyper minns jag men han har ju inte sagt något på evigheter. Han kanske vet lite annars.

#37516  by Gsmhacker

tur att den kom i rätta händer

#37517  by jalla

Damn, sjukt bra fynd, grattis! Glad jag inte så den sedan han bara skickade innom Sverige, hadde varit otroligt surt om jag hadde sett den och inte kunne trycka köp-nu hehe :\

Har en kompis som har en Mr. Gimmick proto från England (möjligt den som är på bilden du hittade på nätet). Vad jag vet så är det inga skillnad från retail versionen, men vem vet. Du måste posta om du hittar nått skilland isåfall :)

#37520  by Lakanman

jalla wrote:Damn, sjukt bra fynd, grattis! Glad jag inte så den sedan han bara skickade innom Sverige, hadde varit otroligt surt om jag hadde sett den och inte kunne trycka köp-nu hehe :\

Har en kompis som har en Mr. Gimmick proto från England (möjligt den som är på bilden du hittade på nätet). Vad jag vet så är det inga skillnad från retail versionen, men vem vet. Du måste posta om du hittar nått skilland isåfall :)
Ska ta och spela så långt det går och filma det. Kastar upp på youtube sen.
Gsmhacker wrote:tur att den kom i rätta händer
Tänk om random Svensson köpt det och kastat det :x

#37527  by Den där Marcus

De svordomar jag muttrar just nu för att jag inte klickade mig in på den där auktionen (satt och surfade runt på Tradera vid den tiden) behåller jag för mig själv och nöjer mig med att leverera ett "Grattis!". Oddsen för att något sånt där ska hända är näst intill obefintliga.

#37539  by Pengu

Kunde du inte hittat det 2 veckor tidigare och lagt med det i sammlingen? :)

#37605  by dalapower

tror för sig inte den gått med i samlingen ändå xD
Grattis igen Lakanman årets fynd.

#37663  by blaobear

Grattis som fan! :) ska det säljas så... wink wink

#37728  by Widar

Stort grattis! Inte illa. :)

#37730  by Kreese

Är det bara jag som ser det coola i det hela? Den är för ENGLAND! Dvs. Pal-A! Spelet släpptes ju inte ens där! Grymt cool grej, en sån pryl man bara inte kan med och sälja, om man inte får extremt mycket för den alltså. :)

Skumt om den funkar på ett omoddat NES sen ändå, då måste det innebära att det kanske inte alls var för England. :?

GRATTIS!

#37731  by Lakanman

Kreese wrote:Är det bara jag som ser det coola i det hela? Den är för ENGLAND! Dvs. Pal-A! Spelet släpptes ju inte ens där! Grymt cool grej, en sån pryl man bara inte kan med och sälja, om man inte får extremt mycket för den alltså. :)

Skumt om den funkar på ett omoddat NES sen ändå, då måste det innebära att det kanske inte alls var för England. :?

GRATTIS!
Den som det står FOR ENGLAND på är inte min. Den hitta jag när jag googlade.

#37763  by Hundägaren

Ett stort jäkla grattis från mig Lakanman !

MVH H Ä

#37772  by Lakanman

Hundägaren wrote:Ett stort jäkla grattis från mig Lakanman !

MVH H Ä
Tackar :D

#37841  by Widar

Har du inte fått hem den än? MASSOR med högupplösta bilder vill vi ha! :D

#37938  by Lakanman

Widar wrote:Har du inte fått hem den än? MASSOR med högupplösta bilder vill vi ha! :D
Det kommer. Håller på att spela igenom det nu.

#38385  by Lakanman

Hann aldrig spela igenom det. Polaren kom och vi började flytta mina saker till nya lägenheten så jag har inte tagit tag i det igen. Det var tyvärr skruvat med 3 skruv men jag kunde ju böja lite och se in och det verkar vara helt vanligt kort. Jag körde 3-4 banor och såg intro och allt verkar vara som orginalet än så länge :(.. Kan ju vara final version av gimmick jag sitter på. Snackade med en snubbe ifrån Holland och han har det som proto och hans är hela spelet också.

#38388  by jalla

Lakanman wrote:Snackade med en snubbe ifrån Holland och han har det som proto och hans är hela spelet också.
Hakan? Det var han jag snackade om tidigare när jag sa jag kände en som också hadde en Mr. Gimmick proto :)

#38418  by blaobear

skynda dig med bilderna :) dessurom har du PM i inboxen sen länge :)

#38421  by Lakanman

En polare som också samlade på NES ska sälja allt sitt när jag gjorde det. Han har min kamera nu så jag kan inte ta några bilder :(. Tänkte som sagt spela igenom spelet och filma. Men är det ingen skillnad imot orginal så kvittar ju den.

#38422  by jalla

Skicka spelet till mig så kan jag dumpa det och jämföra retail ROM med prototype ROM ;)

#39160  by Lakanman

Jag fick ut kretskortet. Satt och lirka försiktigt och fick ut det :D

Så här ser det ut:

http://www.visit.se/~lakan/gimmick/

#39165  by Kreese

Fasen det var verkligen en prototyp, eller åtminstone en testversion. Coolt! En sån där pryl är rätt mäktig att hitta!

#39173  by kralleman

Lakanman wrote:Jag fick ut kretskortet. Satt och lirka försiktigt och fick ut det :D

Så här ser det ut:

Sätt små klisterlappar över "fönstren" på eprommarna. De är ljuskänsliga. Krävs oftast att de utsätts för en hel del ljus (UV-strålar) innan de pajjar, men för säkerhets skull..

#39174  by Lakanman

kralleman wrote:
Lakanman wrote:Jag fick ut kretskortet. Satt och lirka försiktigt och fick ut det :D

Så här ser det ut:

Sätt små klisterlappar över "fönstren" på eprommarna. De är ljuskänsliga. Krävs oftast att de utsätts för en hel del ljus (UV-strålar) innan de pajjar, men för säkerhets skull..
Jag har satt tillbaka kortet i kassetten så det är lugnt.

Instagram #sndb.se