• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#373037  by Lalle-Man

hur såg det ut när man köpte nytt 8-bitars?

låg sladdarna på något speciellt vis? ihopbuntad med gummisnodd eller ståltråd?
vilket håll låg konsollen mot?
hur låg frigolitbiten i förpackningen?
vart låg instruktionsbladet i förpackningen?
 #373566  by Lindholm

Någon som vet vad det är för teckensnitt/font som används i SMB1, samt var man kan ladda ner den?
 #374233  by poppe

Jag har alltid undrat vilken version av Smb 1 som följer med Nespaketet med Marioklistermärket. Stora eller lilla boxen?
 #374276  by Pinge

ganska säker på att den utgåvan kom "långt" innan bigbox versionen
 #374427  by Chefren

Kan man använda en NES AC adapter på ett SNES?
 #374429  by Chefren

Tack för snabbt svar! :good:
 #376372  by nes_nerd_no_1

poppe wrote:Jag har alltid undrat vilken version av Smb 1 som följer med Nespaketet med Marioklistermärket. Stora eller lilla boxen?
Sorry Pinge, men det var faktiskt den stora boxen som man fick med i den boundeln.
Fick mitt NES Julen 89 (eller var det julen 90? :-k ), och det var just SMB-utgåvan som jag fick, och spelet låg då i en stor kartong inuti boxen. Tror t.o.m. att jag har fotobevis på det hela från den tiden, någonstans hemma i fotoalbumen.
 #377468  by GNo1

burnavista wrote:Tackar för svar.

Jag är ingen ebay kille ;) men om någon ser ett CIB Bobble bubble 2 så hör gärna av er till mig. kan någon snäll få buda åt mig :P

Mvh
har sett några cib bb2 usa de senaste åren och de hsr gått för runt 2000kr.
 #377921  by nes_nerd_no_1

Sanna wrote:Hur tusan fick kartongen plats däri? Den kanske följde med vid sidan om?
nes_nerd_no_1 wrote: det var just SMB-utgåvan som jag fick, och spelet låg då i en stor kartong inuti boxen.
;) :birdo:
 #378371  by ahnelovs

en fråga till.... min zapper verkar inte fungera på min 55 tums plasma... är den för stor eller är pistolen sönder?
 #378833  by Erik S

Slänger in en till fråga: Det finns ju dammskydd både med och utan "Nintendo" text. Är de med text Nintendos egna och de utan text kopior :koopa:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 111

Instagram #sndb.se