• Måla NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#34794  by Gonzo

Visst, ska bara handla in en gjutpress :lol: Sen jävlar ska jag göra Nes-konsoller

#34795  by Pålle1

Vi skulle kanske gå ihop ett gäng och få gjort nya konsoller som är uppgraderade med lite bätter prestandard och regionsfri osv. Nintendo Entertainment System Millenium edition. Tror iofs inte att Nintendo hade gått med på det men kul hade det varit.

#34797  by Gonzo

Vi kunde ju i alla fall göra någon sorts NESdb version. Vi handlar in tyska konsoller, gör dem regionsfria och moddar skalet så alla är enhetliga och med nesdb-logga och "nytt" serienummer :D *Vill ha en*

#34800  by Super-Marko

ja de inte så mycket dyrare med SCN konsoller..

#34802  by BelfegorC4

En NEsdb konsol.......... *SKA HA* ;) Jag gillar idén skarpt.
Sen ska vi ju göra kartong och manual (nesdb tema) till Gamepak också :P

#34813  by Super-Marko

jag är oxå på!

#34815  by Super-Marko

Och om man ändå är igång kan vi göra ett spel med alla guldmedlemmar som bossar?

kreese skullle ju leka lite med att göra egna spel?

#34818  by BelfegorC4

Du menar ett MegaMan liknande spel? :O
Låter som en bra idé :)

#34822  by Super-Marko

why not!

#34854  by WERY

Då tycker jag att var o en ska få göra sig själv så att ingen framställs som dålig. Annars kunde man göra ett fighting spel som Double Dragon där man kan välja på bla mig som spelare och sen ska gå på olika sidescrollande fighting banor och döpa spelet WERY's WAR!

licensed by nesdb in 2007. Nintendo of NESDB.se :D

#34883  by Slattman

Detta låter rätt kul. Kanske lite krysstat bara.

#34902  by Gonzo

Krysstat, näe då :wink: Tänkt dig en Nesdb utgåva! Det vore nått...

#34938  by Slattman

man kanske skulle sattsa på att göra nått coolt med konsollen, men det gäller ju att komma på nått unikt. Det är ju inte kul att bara såga upp den och trycka dit lite diorder. Det måste va nått nytt.

#35449  by Nystroem

Vad ni drömmer pojkar :P

#35476  by BelfegorC4

Jag ska vara Cutman =D
Sen ska man spela med denna gubben. Inte med megatönt :(
Image

#35502  by BelfegorC4

Men du ska spela som nes nerd no 1 :roll: och den super stygga bossen är en rosa megaman med klänning ;)

#35809  by Lalle-Man

blir de inte bättre att bara leta upp ett trasigt nintendo som man kan komma över för en 50.- å ta skalet därifrån? bygga om skalet å sätta på nintendot så slipper man försöra en fin enhet =) samt att man har kvar orginalskalet till sitt nintendo.. de skulle ja satsa på å göra om ja skulle göra en målning.. =)

#37162  by BelfegorC4

Någon som har en aning om vilken sorts färg som fastnar bäst på nintendo plasten? :S Så skiten inte börjar flaga och sånt. Ska man använda någon slags billack färg. Hade varit snyggt ;)

#37163  by Bonomaul

Det står på burkarna. Allt som går att använda till plast funkar i regel. Dra på ett lager klarlack om du vill vara på den säkra sidan.

#37167  by BelfegorC4

Så sprayburkar är att föredra eller menade du färgburkar i allmänt?

#37170  by Bonomaul

Spray absolut! Finns ju egentligen inga vettiga alternativ, iaf inte så länge man vill göra det hyfsat lätt för sig - alternativt är överdrivet konstnärligt lagd och vill måla ett stilleben i olja på NES'et då... :)

De flesta billacker fungerar också bra. Se bara till att rengöra ytan ordentligt först.

#37269  by nes_nerd_no_1

Flummigaste tråden på länge :lol:

#37284  by BelfegorC4

Inte flummig. Bara väldigt intressant =)

Instagram #sndb.se