• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#368346  by R.J

Ninja Gaiden II, Sjukt kul! Kanske till och med mitt nya favorit plattform spel... Kan inte sluta spela.

Måste skaffa mig ett World Cup, Inte spelat det på flera år men kommer ihåg att jag tyckte det va riktigt kul.
 #368479  by R.J

Sitter fortfarande med Ninja Gaiden 2. Fastnat på sista bossen.... Inte ens klarat första fasen. Någon som har nått bra tips?
Får spö på banan innan så när jag kommer fram till bossen har jag 50-75% kvar av mitt liv och bara 60 Ninjapower.
 #368484  by R.J

Hehe jo men det va mer som en extra tjock manual med posters och serier i och sånt och sista banan och bossen är inte med.
Står: "You´re on your own in this last scene, And you have to use every ninja skill at your disposal to make it to the end..."

Kändes ju sådär när ända gången jag kollade guiden så fanns det inga tips. #-o
 #368494  by Ufouria

Finns nog ingen bra teknik mot sista bossen i NG 2. Hoppa på väggarna och slå när man är på väg ner. Jag blandar dock alltid ihop bossarna från de tre spelen. I NG II är det väl en filur som flyger omkring i hela rummet och kastar eld eller nått.
 #368587  by Miller

Spelar Zelda! På NES denna gång, inte emulerat. Varv 1 går galant (förutom level 6, j*vla Wizzrobes) och ska dyka ner i level 8 härnäst (Wizzrobes där också?).

Ska kartlägga Ganon's Lair samt hela varv 2 tänkte jag då de ställena alltid gett mig FRUKTANSVÄRDA problem. Mitt mål är att klara spelet på ett liv (med sparningar) och därefter, eventuellt i framtiden, i en sittning.
 #368603  by Japanspel

Jag spelar själv Super Mario Bros. 3 på Famicom.

Men det verkar som om de inte har en trollflöjt på borgen, kan nån bekräfta? Och om man blir träffad som Eld eller Tvättbjörn så går man tillbaka till att bli liten.

Lite tuffare utmaning alltså.
 #368636  by Japanspel

Ok, jag tryckte inte Upp när jag flugit upp. Problemet löst. Tack för hjälpen.
 #369675  by Gixen

Eftersom jag ligger hemma sjuk så kom jag på att då måste man spela NES, för det gjorde man när man var liten.
Så jag började med Power Blade, men där blev jag helt cp på andra banan där det är ett vattenfall i bakgrunden (kom det med någon epilepsi-varningslapp till Power Blade?).
Tänkte spela Blue Shadow, men när jag öppnade det så låg det så fint i sin plastpåse (köpt som nytt) så det fick vara. Likadant med Ghosts ´n Goblins.

Så nu lirar jag Section Z. Fram med papper och penna :yes:
 #369736  by 3gengamern

När jag själv försökt spela tv-spel som sjukling har det flera gånger slagit mig hur mycket sämre resultat man presterar när hjärnan bara går på halvfart.
Shooters och andra spel som kräver långvarig koncentration och snabba reflexer är inte att tänka på när huvudet bultar, musklerna värker och näsan rinner. Så nu för tiden ser jag mestadels bara på tv och låter spelen vänta tills man kurerat sig. :s
 #370085  by Gixen

Arghh, så drygt. Kör Life Force highscore på ett liv. De första banorna är helt klart svårast eftersom man är så satans nonchalant. Har inte kommit längre än till tredje på 5 försök nu, och alltid idiot-misstag ](*,)
 #370093  by Gixen

Jo, det är (var) nog min, om man får använda medias sätt att uttrycka sig, skräckbana.
Nu när man vet vart man ska stå så blir det enklare. Men det är fortfarande den banan jag är mest nervös att dö på.
Bossarna är f.ö. världshistoriens enklaste.

Edit: Yay, rekordet slagit och still going.... \:D/
 #370456  by Gixen

Kör Gradius nu. Inte för att jag skulle ha nån chans på instinqts rekord, men andraplatsen ser inte lika avlägsen ut....
Första vändan så gick det åt fanders på sista banan. Lätt det blir om man dör där och för börja om från scratch.....not. Och på sista livet hann jag inte igenom porten innan sistabossen (hade glömt bort den totalt....).
 #370463  by Gixen

Håller med, Life Force är bättre. Därför lägger jag ner Gradius nu, slog iaf chris_vain´s score... :)

Nu vete katten vad jag ska spela (så enlighten me Smart Cat).
 #371181  by Erik S

Har grävt fram Nintendo World Cup ur gömmorna, men hur tusan får man till superskotten? Skall man trycka A+B samtidigt, och i så fall när? Har ingen instruktionsbok till spelet :(
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 81

Instagram #sndb.se