Jo, jag håller helt och hållet med dig om att Doc robot-banorna i trean, mest känns som krystad återanvändning för att förlänga speltiden.
Det dummaste momentet i hela spelet finns just på en sådan variant av Nedel mans bana. Efter att Air man-klonen besegrats kommer en lång passage där man måste flyga över med jet-brädan. Sträckan är så lång att energimätaren inte räcker till, utan för att man ska kunna ta sig ända fram måste den fyllas på ett par gånger längst vägen.
Det stora felet här är att tankarna med vapenenergi inte respawar, skulle man råka dö efter att ha tagit sig mer än halvvägs så är man strandad. Spelar ingen roll hur många extraliv man har samlat på sig, det går inte att ta sig hela vägen över utan extra energi.
Enda sättet att få tillbaka tankarna är att med flit fixa game over eller reseta hela konsolen. Slarvigt Capcom.
MM6 har jag tyvärr aldrig spelat annat än som hastigast på emulator. Har bara en PAL-konsol och det känns som väl mycket att köpa en amerikansk bara för ett enda spel. Man skulle behöva hitta en sådan där modifierad kassett som låter sig spelas även i 50Hz.