• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#339852  by WERY

Det var mest för att slå hål på alla jantelags-konspirationsteorier om att den som är bra på något fuskar

Sen är det ett bra sätt att verifiera vems rekordet är ännu en gång
 #339897  by WERY

viewtopic.php?f=20&t=2909&start=0

Under förutsättningen att man klarar sig bra :) Jag dog en gång på den rundan så då blev det ganska bra tid. Sen gäller det att tajma andra saker i spelet
 #340113  by segis

Klara Puss N Boots och det finns bättre saker att lägga ner tid på xD
tack och lov så tar det bara ca 10 minuter att köra igenom spelet :'D
 #340354  by Gixen

Metroid. Tog inte så värst lång tid även att jag irrade omkring rätt mycket.

Men Super Metroid är det överlägset bästa Metroid-spelet. :yes:
 #340534  by WERY

segis wrote:Klara Puss N Boots och det finns bättre saker att lägga ner tid på xD
tack och lov så tar det bara ca 10 minuter att köra igenom spelet :'D
Kan du ta tid nästa gång du varvar spelet och sedan posta resultatet i Speedrun tråden?
 #340558  by Ufouria

Och där krossades myten att Lion King skulle vara ett skitspel! Väldigt lätt men supersött och bra musik. En av banorna var iofs ingen höjdare (den där man springer och ska trycka upp eller). Kommer definitiv spela det flera gånger! Kanske göra en perfekt speedrun.
Image
 #340565  by WERY

Sanna: Det tycker jag definitivt att du ska göra. Varvade själv spelet för en jävlans massa år sen men jag är inte mäkta imponerad av det av någon anledning. Annars har jag mest spelet det på MD men då går det inte o klara sista banan för att ingenting händer när man attackerar Scar
 #340569  by Pinge

Lion king e ju apfult... mår illa bara jag tänker på det
 #340604  by WERY

De liknar vad jag minns iaf första banan fast allt är mkt större i storlek och färgerna sprudlar. När man är på sista banan så ska man slåss mot Scar och det slutar med att Scar blir trött och bara står där och flåsar medan man kan slå ner honom så mkt man vill. Han står bara där och flåsar av trötthet utan att dö och jag hittade ingen avslutande kombo eller liknande för att göra slut på hans liv så jag stängde alltid av där när jag tröttnade på att stå och slå på han

Annars har jag inget minne av att dom spelen ska vara särskilt lika men då spelade jag Lion King nån gång runt 98-99 på NES så jag dessvärre tappat detaljer men det jag minns är att det inte är någon höjdare även om det var ganska spelbart
 #340607  by Ufouria

Jaha vad drygt! Ungefär som när man spelar PAL versionen av Rygar. Då är det bara att stänga av när man tagit sig fram till slutbossen. Kommer spela NTSC versionen av Rygar i fortsättningen.

Tror jag skulle blir ordentligt illamående av MD versionen av Lion King pga de starka färgerna.
 #340613  by WERY

Det trodde mina föräldrar oxå att jag skulle bli men det gick bra. Spelet är dock finare på snes tycker jag då färgerna känns mer naturliga. Lejonklippan i MD verran är ju lila som en dolme medan i Snes verran så är den grå som sten ska vara om det är sten med just grå färg. Jag har knappt spelat det till Snes o andra sidan så jag vet inte hur allt är i resten av spelet med färgerna men det ska vara exakt samma som MD verran i övrigt om man bortser från färgen och musiken samt kontrollen
 #340622  by Ufouria

Hart haft Lion King till SNES när jag tänker efter. Men jag har inte spelat det utan bara testat att det funka (startade) innan jag sålde det. :lol:
 #340635  by WERY

Ja där ser man. Det hade varit kul att jämföra det med den andra versionen tycker jag :yes:
 #342169  by Ufouria

Ikari III, dock inte utan continues. :P

Det spelet hade varit ännu roligare om man på någon bana åkt motorcykel och på en annan flugit helikopter. Lite mer variation hade inte skadat.

Musiken på sista banan är guld! :birdo:
 #342316  by WERY

Sanna: Du ska nog spela Contra 3 till snes för det har dom ingredienser du letar efter :yes:
 #342825  by segis

Klara Duck Tales 2, måste säga att första var mycket roligare att spela ^^
 #342827  by Ufouria

Ja nästan, kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag gillar bäst. Men möjligt att ettan faktiskt är roligare. Kan iofs bero på att jag spelat ettan mycket mer.
 #342833  by segis

Samma här, det var första gången jag testa köra det och klara det direkt, fick väl inte "riktiga" slutet med att samla ihop alla skatter (det är väl ett annat slut då?) Annars var det ett ganska fånigt slut på spelet haha :)
 #343535  by andersb80

Duck Tales är avbokad. Lite överskattat spel kan jag tycka så här på äldre dagar. Musiken är bra men spelet i sig är inte så roligt. Blir mest en massa hoppande runt med staven mellan benen.... :o :?
 #343562  by Mango

Tycker också det är vad som förstör i duck tales. Särskilt eftersom man inte alltid "får till det" med käppen ( :DOG ) och råkar skada sig lite då och då.
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 227

Instagram #sndb.se