• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#335062  by WERY

Apple of Adam: Ja det är lättast av alla Batmanspel till NES. Har inte varvat 1an eller Batman Returns ännu

Pinge: Det tog nog minst 2 timmar men jag kollade inte tiden. Highscore hamnade på nånstans runt 1.4 miljoner
 #335087  by 0LD5K00L

Det händer däremot någonting om man klarar en värld med grod-dräkten, du får en annan dialog på slutet :yes:
Hittade ingen video över NES versionen men det fungerar där med, jag har testat.
 #335113  by WERY

Sanna wrote:Händer det något speciellt när man klarar SMB 3 i hammardräkten?
Det som händer är att Bowser dör ganska snabbt och utan att man behöver krossa golvet och det är det snyggaste sättet att klara spelet på. Synd att folket som skrev manualen glömde nämna den dräkten då det är bästa vapnet i hela spelet. Eldklot, spöken, twomps ja alla flyger dom som käglor när man drar fram

En annan snygg grej jag gjorde i en borg när jag hade tanokkidräkten var att springa fram till minibossen och sedan flyga ovanför honom, omvandla mig till staty och landa i huvudet så jag studsar upp lite. Så flyger jag lite uppåt medan jag väntar på att han reser sig och sedan droppar jag ner som en statyn och upprepar tills minibossen är död. Såg verkligen snygg ut när jag gjorde det :) Det skulle man oxå ha filmat

Edit: Man kan göra så under vattnet mot fiskarna om man har tanokkidräkten. Det ser onekligen kul ut :lol:
 #335294  by Mango

Mega Man 2 avklarat. Tog en stund, men jäklar vilket bra spel :) Det var ändå lättare än vad jag trodde. Roligast med spelet var att komma på hur man ska göra för att klara olika bossar och ta sig igenom vissa partier på banorna.

Spelet hamnar iaf. på min topp-5 lista :good:

Image
 #335336  by Ufouria

Grattis!

Men den där musiken som spelas på bilden som visas (eller strax innan) är hemsk. :o
Det svåraste momentet de första gångerna man spelar det måste nog vara "vägg-bossen". Kommer dock inte ihåg vad jag tyckte var svårast för det var såå länge sedan det var 1-5 ggr jag spelade det.
 #335339  by Mango

Väggbossen var helt klart en av de svåraste, blev ett par continues där. Och den bossen där man måste ha Crash man-vapnet (Den med de små "minorna" som skjuter samtidigt) hade nog varit svår om "barrikaderna" kommit tillbaka efter man dör.
 #336650  by andersb80

Rollergames klarade jag i helgen. Men fy fan vad svårt det var! Blev ett rejält nöttande och mycket frustration :-) Men känns skönt att ha klarat det. Mindes inte att jag gjorde det i ungdomen men nu kände jag igen eftertexterna så jag gjorde nog det ändå.
 #336920  by WERY

Det var ett av spelen jag hade som liten och fan vad jag gillade det och inte minst musiken. Jag satt och nötte i flera timmar tills tummarna fick skavsår och till slut lärde jag mig att varva spelet. Min granne gapskrattade alltid åt när sista bossen färgades rosa precis innan slutstriden börjar.

Nu har jag lyckats få ner tiden i spelet till 18 minuter och då klarade jag mig levande till sista banan tror jag.
 #339102  by Ufouria

River City Ransom. Sämsta slutet ever! :/
Fastnade på ett par ställen. Ett ställe i början som jag inte visste att man skulle hoppa upp på de där lådorna och så ett annat ställe där dörren inte öppnades så att jag kunde komma vidare först.
Image
 #339179  by WERY

Sanna: Fast du kunde ju ha tagit en bild på texten som är innan där det står vad som hände sen efter att sista bossen besegrats
 #339216  by Ufouria

Jo jag vet men jag trodde det skulle komma någon slutbild efter den texten.. :(
Den texten läste jag förövrigt inte. Så typiskt mig (läser aldrig texterna i spel). :lol:
 #339366  by Ufouria

River City Ransom igen. Måste ju spela igenom varje nytt avklarat spel två gånger på raken. ;)

Sluttexten med en sol i mitten. :)
(det är en omöjlighet att få med en text som går att läsa utan blixt om bakrunden är svart, iaf på min kamera)

Image
 #339570  by Slackiiin

Drog just igenom Mega Man 5, måste säga att jag är smått besviken på spelet.
Musiken är ganska tråkig i jämförelse med de andra spelen, speciellt 2an & 3an.
Dessutom så kändes det som de har dragit ner svårighetsgraden en hel del i 5an jämfört med 4an.

Nåväl, då hade man spelat ut de 5 MM spelen (igen) som kom till Europa nu iallafall.

2an platsar på min top5 lista över spel någonsin och 3an snuddar på den listan men 4an och 5an är nästan en ren besvikelse.
 #339627  by Slackiiin

Japp, 6an kvar, måste inhandlas snarast.
Sen upptäckte jag att jag måste allt ta och byta ut mitt mm2 då det är en PAL A version och det går ju inte för sig, nej nej.
MM serien måste ju vara SCN carts.
 #339844  by WERY

Dock borde dom 2 första vara USA för bättre musik och högra hastighet :yes:

Spelade genom Roller Games nyligen och en vanlig runda i SMB2 gjordes oxå
Image
Hoppas det kan bli mitt nya genomsnitt för då vore jag desto stoltare :)
 #339846  by smid

Nice, riktiga SMB2 va? Har du dessutom skrivit WERY på din TV så att ingen kan sno dina bilder? :D
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 227

Instagram #sndb.se