• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#331132  by Ufouria

Me too! Mååånga gånger och dessutom många varv utan att få game over. Man får ju nya liv upp till en viss poängsumma. Så fram till den summan så stiger antalet liv trots att man dör någon gång per varv. Sedan när man inte längre får nya liv längre så börjar man sakta men säkert förlora liv. Främst på slutbossen så kan det rycka några stycken ffa när man är inne på typ 10:e varvet. Blir ju svårare och svårare för varje varv. Tillslut är nästan hela skärmen full av fiender.
 #331135  by smid

Jag tänker aldrig så långt när jag klarat ett spel, att man kan köra ett varv till. Fick faktiskt reda på det för inte alls så länge sedan att man kan köra ett varv till. När man va liten och klarade spel så kunde man äntligen stänga av videospelet och vara nöjd. Nu va det dock ett tag sedan jag klarade ett spel, får sätta mig ner i veckan och ta något man klarar lätt.
 #331141  by Ludu

Jag har också klarat utan koden :yes: jag satte igång med ett sånt varv efter att jag MED koden kört 4 varv och mot slutet klarade de flesta banor med <2 liv på varje bana (inget liv på några)
 #331178  by Ufouria

Är ju inte så många spel som man faktiskt kan spela flera varv och det blir svårare (eller skiljer sig) för varje varv.
De jag kommer på nu på rak arm är Probotector, Ghost n Goblins, Hammerin Harry (2 varv), Zelda (2 varv), Bubbe Bobble, Castlevania. Trojan har jag för mig..
 #331212  by Ludu

Den här godbiten har två varv också :good: På andra varvet (jag körde bara första banan) verkade nån slags variant på Medusa Head dyka upp. Flygande dödskallar med ett väldigt konstigt rörelsemönster som jag inte kan komma ihåg att jag stött på innan...eller så har jag bara kasst minne :lol:

Image
Image

Det här lirade jag igenom idag, riktig godbit oxå. Tack Alas! :D
Image
 #331277  by Gippan

Tro det eller ej, men jag och polaren klarade Shaddow Warriors idag efter ca 100 försök på nivå 6. Var en helt otrolig känsla, sedan provade vi att spela om spelet igen och då klarade vi det på typ 20 minuter :D
 #331287  by Ufouria

:good:
Det är oftast därför man vill spela en gång till. För att se om det är lättare, vilket det ju i princip alltid är. Vissa grejer man tyckte var svårt första gången är ju en barnlek andra gången ffa om man spelar om det direkt (och inte typ 1 år senare för då är man tillbaks på ruta 1 igen).
 #331321  by Gippan

Sanna : Ja visst är det så! Jag har dessutom utvecklat en fobi för vita och orangea fåglar nu, kan svära på att jag såg ett par på hemvägen runt 03 som kollade lömskt 8-[ 8-[
 #332380  by Smart Cat

ÄNTELIGEN!!!!

Hade jag tid att sitta en timme och spela idag och änteligen kunde jag slå ihjäl den där eländige Hargon!
Dragon Warrior II = Check

Nu ska jag börja med Final Fantasy I
 #332568  by chris_vain

o försök hitta Dragon Warrior 4 till Nes, det är inte det lättaste till en vettig peng.
 #332587  by WERY

Det finns även en 5a men den är på Snes.

4an ska man kunna få tag i komplett utan karta för över 70$
 #332599  by chris_vain

komplett vill jag inte ens veta vad det kommer gå för men säkerligen i samma klass som Mr Gimmick här i sverige.
 #333524  by 0LD5K00L

Ja, jag har haft det sedan jag var riktigt liten, men då förstod jag inte engelska och kunde inte lista ut en massa knep man var tvungen att lösa. Detta är den första gången jag klarar det, jag måste verkligen fråga varför det inte finns fler Zelda-spel i den här stilen.

Tänker skaffa Disk System-versionen med som verkar rätt annorlunda, speciellt bland musiken eftersom Disk System-spel hade tillgång till en extra ljudkanal:
 #333595  by Ufouria

Mighty Final Fight! :good:

Klarade det på fjärde gången jag spelade det (dessutom orutinerad beat em' up spelare) så särskilt svårt kan man inte beskylla det för att vara.

Image
 #334145  by Ufouria

The Great Waldo Search på både Normal och Expert. Riktigt lätt även om det kändes som lite flyt då jag såg paketet precis vid slottet (det enda man såg var lite rött).

Image
 #334631  by Ufouria

Chip n Dale 2. Riktigt skön musik i det spelet (bortsett från första banan där musiken är hemsk).

Gillar musiken på denna bana. Passar så himla bra när man åker på den där vagnen i gruvschaktet.
 #334825  by Ludu

Batman Return of the Joker, grymt spel :D Men absolut inte lika svårt som jag trodde att det skulle vara. Barnlek jämfört med första.

Otroligt snyggt spel också med stora detaljerade sprites :)
 #334851  by Ufouria

Sista bossen är löjligt enkel.

Tycker det kan vara svårt ibland att se vad som är bakgrunden och vad man kan hoppa på.
Grafikmässigt ser det nästan utan som ett SNES spel eftersom allt är så stort.
 #335052  by WERY

Spelade igenom SMB3 igår kväll och det var längesen sist jag gjorde det. Jag skulle ha filmat slutstriden mot Bowser när jag använder hammardräkten men hade otur mitt i att bli träffad själv så då blev det ingen film av det hela :(

Hade jag bara haft en till på lager hade jag säkert kunna spela om sista borgen och försökt igen med det. Rensade annars ut hela spelet fullständigt. Varje bana och hammarbroder.
 #335057  by Pinge

nice, det tar en stund eller?

senaste jag klarade var Duck Tales 2 på Rg
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 227

Instagram #sndb.se