• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#326357  by Ufouria

Yes, första Waldo spelet är korrekt! :)

Har inte klarat det på Hard ännu. Det blev betydligt svårare. Tycker Subway-banan är svår och även när han är i staden.
 #326451  by Pinge

Image

Första gången jag spelade det, om man inte räknar med en funktionstest på en minut för ngt år sen!
Inte svårt direkt, inte särskilt roligt heller... tog väl en halvtimma typ
 #327035  by Ufouria

Fin bild blev det oxå! :good:

:DOG

Det är ju hopplöst att få bra bild när man fotar en nästan svart skärm. Har provat med allt. Mörkt i rummet, ljust osv inget funkar.
 #327048  by WERY

Jag har större problem med att fota blåa bilder. Dom svarta bilderna är enklare att plåta
 #327113  by smid

Riktigt snygg bild. Min mobilkamera hade inga större problem med svart bild, sedan finns det ju instruktioner i Nintendo Power hur man gör :D
 #327118  by 3gengamern

Jag föredrar att fota i ett mörklagt rum, vilket för övrigt passar mycket bra eftersom kvällstid är enda stunden på vardagarna man har tid över att spela lite.
Dagtid blir det lätt störande spegelreflektioner på rutan när solen lyser in. :(

När jag fotar använder jag en färdig inställning på min kamera som kallas "nattbild", dvs. utan blixt men med en mycket längre slutartid. Resultatet blir oftast tillfredsställande men när man tar bilden måste man hålla kameran alldeles stilla, annars kan resultatet bli lätt psykedeliskt. :lol:

Image
 #327130  by Skogur

använder en DSi kamera(0,3megapixlar), den är inte så bra men jag tror det har o göra med att lampan i rummet var släckt för annars blir det hyfsade bilder.
EDIT: Kör med tjock TV med.
 #327148  by Mango

Funkar utan problem att fota för mig, ljust som mörkt, stadig på handen och kör utan blixt bara. Har en Samsung digitalkamera :yes:
 #328605  by Ludu

Jag tog mig just igenom Hammerin Harry och Mr. Gimmick med det bra slutet :)

Harry var minst sagt kort och koncist. Helt klart värt pengarna jag betalade, men NÅN extra bana hade ju vart trevligt. Kul nonetheless :)

Gimmick körde jag mest för att kunna fota slutskärmen då jag inte gjorde det sist. Jag var rätt ringrostig, speciellt då jag lirat Harry just innan som har otroligt annorlunda fysik. Trots detta åkte slutbossen ner och det är bara att konstatera att spelet är grymt på alla sätt och vis :D
 #328802  by Ludu

Glömde kameran hos mors/fars och har kortläsaren här...självklart blire bilder :good:

Jaså? När slutbilden kom testade jag trycka start och A men inget hände... men men, jag kanske kom ihåg fel. Jag gjorde det i alla fall på Gimmick och brukar vanligtvis trycka på allt men kan ha glömt :yes:
 #328988  by segis

Klarade Clash at demonhead :) ganska mysigt och trevligt spel om jag får säga det själv ^^
 #329273  by Ludu

Nu ni ;)

Hammerin Harry
Image

Mr Gimmick
Image
Image

Åså lite gamla som jag inte förväntade mig att jag nånsin skulle klara av:
Image
Image
(notera att jag var ivrig med att få bossen på bild ;))
Image
Image
 #329344  by Ufouria

Cabal kanske inte var så svårt trots allt... :DOG
Blev väl ca sju försök. Näst sista gången dog jag på slutbossen, vilket jag inte visste var slutbossen. Anade det dock eftersom svårigheten var lite högre på den än på de tidigare bossarna som alla är löjligt lätta.

Image
 #329822  by Pinge

Sprang genom Duck Tales nyss, det var första gången på länge!
ett riktigt trevligt spel... lagom långt!
 #330228  by segis

Klara probotectors idag fast med konami code fast jag skyller på att det var första gången jag testa spelet :p
 #331002  by Hullofella

segis wrote:Klara probotectors idag fast med konami code fast jag skyller på att det var första gången jag testa spelet :p

Handen på hjärtat, hur många har varvat det utan koden?
 #331004  by 3gengamern

Maniac Mansion
Nu har jag äntligen spelat som alla karaktärer och sett alla de olika slutsekvenserna.

Härligt med spel på svenska, det borde ha kommit ut mer av den varan. :good:
Last edited by 3gengamern on 12 Nov 2015, 15:09, edited 1 time in total.
 #331005  by segis

ooh Maniac Mansion skulle jag vilja klara :D grymt coolt spel men jag vet inte vart jag ska ta vägen eller så XD så jag snor bara maten och blir jagad av en nurse som säger att jag är en snygging :p
 #331019  by segis

Använde du av walkthough eller var det rent av skills och inlärningt? :>
 #331106  by 3gengamern

Senaste avklarade NES spelet? (Utan fusk)
Walkthrough, ajabaja [-X

Men allvarligt talat så försökte jag så långt det gick att klara mig utan sådant. Tycker en stor del av spelets charm ligger just i att gå runt och pröva sig fram med alla galna kombinationer man kan komma på. De flesta pussel är ändå ganska logiska. Nörden kan fixa den trasiga telefonen, Skolfotografen kan framkalla bilder i mörkrummet, Musikerna kan spela på pianot osv. :)
 #331127  by smid

Hullofella wrote: Handen på hjärtat, hur många har varvat det utan koden?
Jag har varvat det utan koden. Dock inte själv, utan med en kompis... När vi va typ 10 år. På äldre dar kommer jag inte förbi snöbanan :(
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 227

Instagram #sndb.se