• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#321353  by Ufouria

Ghostbusters II för första gången. :D

Image

Edit: Tyckte det var hemskt första gångerna jag spelade det men efter att ha spelat det några gånger så var det ju riktigt skoj. Grym musik och varierande banor. Blev lite svårt på slutet när man skulle ta alla fyra gubbarna till den där gubben på väggen.
 #321354  by Pinge

:o är inte det typ ett sjuukt dåligt spel... ?
har för mig att det är omöjligt att köra bilen på typ bana 2
 #321358  by Ufouria

Tror inte att det är så många som gillar det så det är kanske inte så konstigt att jag älskar det. :lol:

Att styra bilen på bana 2 och 4 är inte svårt. Det är de lättaste banorna. Men jag har för mig att jag tyckte det var svårt att styra bilen när Belfegor hade Ghostbusters II tävlingen. Då spelade jag några gånger på datorn (eftersom jag inte hade någon kassett då).
 #321359  by Pinge

jag minns att jag inte ens gillade spelet när jag lånade det av en kompis i början av 90-talet...
kanske får ge det en chans framöver!
 #321364  by Ufouria

Osäker på om jag gillade det som barn. Vet inte ens om jag hade det (kanske hyrde) men jag spelade det vill jag minnas och musiken gillade jag, iaf på plattformsbanorna.
 #321370  by WERY

Sanna wrote:Tror inte att det är så många som gillar det så det är kanske inte så konstigt att jag älskar det. :lol:
Du tänker ju precis som jag :)
 #321605  by smid

Riktigt bra gjort Sanna. Bilen är ju sjukt krånglig att köra, iaf att träffa dom där jävlar pilarna och hoppa över hålen.
 #321606  by nes_nerd_no_1

Har också klarat GB2 en gång i tiden. Sista banan är ju bara för j-la tråkig & enformig!
Absolut ett spel som jag aldrig kommer att klara igen (precis som Bart VS The World...).
 #321661  by WERY

Haha det är ett riktigt skitspel :lol: Man kan kika på AVGN's video om det spelet. Där tänkte dom verkligen inte

Har spelat det själv och det är ingen höjdare även om temalåten är bra
 #322617  by 0LD5K00L

Jag känner mig smått sugen på att inskaffa Atari VCS-versionen av Ghostbusters :)

...och idag klarade jag... * trumvirvel Image * ...
Super Mario Bros. :D
 #322854  by affebeda

Street Gangs i 2-spelarläget. Man blir så jäkla nöjd sen!

Flickvännen är dock inte lika impad. :P
 #322893  by affebeda

Hehe, nä har inte lyckats tämja henne så pass bra än..innan nästa sommar så ska jag ha klarat de me henne oxå! ;)
 #326025  by Mango

Image

Simon's quest jag med :) Trots att jag tappade bort lösenordet efter halva spelet först. Körde om från början och Dracula bites the dust once again :D
 #326327  by Ufouria

Klarade precis det här spelet. :)
Konstigt att man egentligen ser att det är han bland ett gäng andra människor. Ser man han vet man direkt att det är han.

Image

Edit: Ska försöka mig på Hard oxå.
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 227

Instagram #sndb.se