• Snyggaste Mega Man omslaget (SCN)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket omslag är snyggast?

Mega Man 1
34
41%
Mega Man 2
6
7%
Mega Man 3
31
38%
Mega Man 4
4
5%
Mega Man 5
7
9%
 #314931  by 3gengamern

1# Mega Man 5: Fina färger och mycket rörelse i motivet.

2# Mega Man 1: Tecknat i en mer realistiskt och mörk stil, snyggt typsnitt på titeln.

3# Mega Man 3 Snyggt med alla bossar uppradade, men Wilys kala flint i bakgrunden stör.

4# Mega Man 4 Bleka fula färger och ett mycket trist motiv.

5# Mega Man 2 I grunden snyggt upplagt, men Mega Man själv ser ut som han trillat i ett krombad.

:MM :MM :MM :MM :MM
 #315588  by Lirod

Jag röstade på två:an, mestadels för att det var den jag växte upp med.
 #315706  by linux

Mega Man 3 omslaget tycker jag är snyggast, med ungefär samma anledning som Lirod.
 #315719  by Ufouria

3:an är snygg men jag tycker precis som illumi85 att Wilys kala flint i bakgrunden stör.

Bossarna och Mega Man är mer som tecknade medan Wily inte är tecknat så det skär sig att stoppa in honom i bakgrunden. Hade säkert varit snyggt om även Wily hade varit tecknad.
 #315723  by osiris

Har inte röstat än så dags nu ;) Tar tvåan de spelet spelade ja mycke när ja va yngre :good:
 #315850  by linux

Sanna: Det kan jag iof hålla med om.
 #317345  by smid

Jag stör mig inte på flinten i bakgrunden. Dock är det tråkigt att han ser mer förtvivlad ut än ond och arg.
 #317569  by Frassni

Ettan helt klart :)
Tycker bara om den så mycket, vet inte varför.. svårt att beskriva. Kan ju ha med att göra att jag hade det när jag var liten.

Efter ettan är det nog femman.. har aldrig tyckt om 2:an och 3:ans omslag riktigt.
 #317609  by Ufouria

Ettan gillar jag oxå bäst pga av nostalgiska skäl (samt att titlen är så snyggt skriven) men femman är egentligen snyggare.
 #319188  by Alas

jag gillar färgerna på ettan och tycker den ser stilrenast ut... 3:an o 5:an är snygga också men på ett annat sätt... lägger min röst på 1:an
 #319227  by Ufouria

Tror vi alla är överens om att det absolut fulaste omslaget är Mega Man 2 USA.
Mega Man ser riktigt ful ut på den bilden! Som en Michelin gubbe och med en pistol i handen, så fel! :lol:

Image
 #319231  by smid

Ja Megaman och bossarna känns dessutom inte så vuxna som dom är på bilden. Det är iofs lite kul med Wily "Där är han, buss på honom" :D

Instagram #sndb.se