• Esp-spelen. Klisterlapp baksida?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#316827  by Ac0122

Hade alla Esp-liren en klisterlapp med översättning på baksidan? Vet att Captain Skyhawk och Hammerin Harry hade i alla fall.
 #316833  by Mippy

Shadow Warriors 2 har i alla fall inte det. Vet inte om det är några fler som inte har det.
 #316852  by Ac0122

Känns inte som Four Players' Tennis heller hade det va?
 #316884  by kralleman

Känns lättare att lista de som hade det ;) Totalt var det tre st som hade klisterlapp. De två du skrev i första inlägget och sen Panic Restaurant.
 #316919  by andersb80

Förstår inte riktigt... Är det textrutan som är klisterlappen? Logo och bilder är "orginal"?
 #316929  by Ac0122

kralleman wrote:Känns lättare att lista de som hade det ;) Totalt var det tre st som hade klisterlapp. De två du skrev i första inlägget och sen Panic Restaurant.
Ok, är du säker så har jag fått svar. Tack!
 #317092  by kralleman

Jag är säker. Vissa brukar nämna klisterlappen på Kick-Off också, men det var inte alls av samma anledningar som några av de boxarna fick klisterlapp. Och det var inte ESP-import.

Men det är klart, det kan ju finnas någon titel som haft klisterlapp och som aldrig nått en samlares händer. Man kan ju inte vara helt främmande för att någon mer titel dyker upp i framtiden. Hittas ju fortfarande nya ESP-spel med svensk A4-manual.
 #317218  by instinqt

OT men kanske intresserar det någon: jag har hittat en sådan klisterlapp till SNES också. En av de svenska Jimmy Connors Pro Tennis Tour-utgåvorna har klisterlapp med engelsk översättning på baksidan :)
 #317220  by Mippy

Hehe, häftigt. Undra varför de översatte åt det hållet. Var det Bergsala-utgåva som såldes i England kanske?

Brittiska samlarna kanske pratar om "Bergsala-import"?
 #317232  by instinqt

Sitter även en "Imported to Scandinavia by Bergsala AB Kungsbacka Sweden"-lapp på baksidan. Så förmodligen är den avsedd för den skandinaviska marknaden.
 #317296  by instinqt

Ja, precis. Antar att de "by then" hade insett att Engelska har slagit igenom ganska bra i nordeuropa :)
 #318298  by SuperGamer

Det är väl först nu med Wii som man har börjat med svenska på förpackningar i stor skala? Jag gillar det inte riktigt. Men till SNES finns det ju faktiskt ett spel med svensk (eller skandinavisk) titel: Tintin i Tibet!
 #318855  by Gixen

Ja, och till NES har vi ju både Tennis och Golf.... :DOG

Instagram #sndb.se