• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#31093  by Filurkatten

Inte nog med att de skrattade åt ett NES spel (eller åt några som spelade ett NES spel) de skrattade åt ett bra NES spel (eller åt några som spelade ett bra NES spel)!

#31105  by WERY

Bonomaul wrote:Ja det låter konstigt. Var inte de som var där där utav en anledning, att de gillar NES?
Att då stå och skratta åt ett spel (eller de som spelar de, hur det nu var) låter skumt. Men det klart, det finns ju offer överallt så..
Hahahaha :lol: ja det gör det...

Men många som gillar den lilla grå lådan gillar inte rygar. Spelet har en viss ökändhet

#31370  by Filurkatten

Mega Man 4 är avklarat inatt.

#31375  by Ufouria

Grattis Filurkatten!
Vilka Mega Man spel (i original och X serien) har du spelat?

BTW: Vill oxå spela MM 4. :cry: Men men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Dessutom har jag MM 7 att spela. Spelade en bossbana igår kväll. Ska spela lite mer idag hade jag tänkt. Men bara lite. Vill suga på karamellen och inte spela igenom det för fort. Vill inte att det ska ta slut.

#31379  by Filurkatten

Samtliga till NES har jag spelat igenom en eller flera gånger, de till gameboy lika så.
Tror bara att jag spelat Mega Man X i X serien. Men till GBA har jag tre tror jag, är det Z de heter? Gillar dem inte så mycket.

Det är de till NES och GameBoy som är bra i mitt tycke. :P

EDIT

Vill bara tillägga att dock så är det inget Mega Man som är riktigt dåligt. ;)

#31404  by WERY

Filurkatten wrote:Mega Man 4 är avklarat inatt.

Vilket sammanträffande! Det gjorde jag oxå :shock:

#31405  by duga

Håller på och tragglar med Probotector men har hittills inte kommit längre än till bossen på bana 6 (av 8 ). Bana 1-5 är rätt lätta förutsatt att man håller sig vid liv när man väl fått spread gun.

#31406  by Ufouria

Filurkatten wrote: Vill bara tillägga att dock så är det inget Mega Man som är riktigt dåligt. :wink:
Håller med. :)
Zero serien till GBA är däremot inget vidare bra. Har spelat 1:an (klarade första bossen sen var det stopp och tråkigt) och 4:an (klarat).
Battle Network serien tror jag inte heller är så skoj men har aldrig provat.

duga;
Probotector är väl skoj? Har för mig att jag spelat det som barn och gillade det.

#31413  by WERY

Föredrar Contra. Mitt tips på hur du ska göra. Försök att varva spelet på ett liv, tryck reset om du dör innan snövärlden och använde spread gun. Håll på så och försök varava på ett liv så blir du skicklig. Det var så jag varvade contra

#31414  by duga

WERY wrote:Föredrar Contra. Mitt tips på hur du ska göra. Försök att varva spelet på ett liv, tryck reset om du dör innan snövärlden och använde spread gun. Håll på så och försök varava på ett liv så blir du skicklig. Det var så jag varvade contra
Senaste gångerna har jag inte dött före snövärlden. Spread gun vill man alltid ha, ja.

#31421  by Bonomaul

Konstigt att Spread Gun är så sjukt överlägset de andra vapnen.
Den där som som skjuter vita skott som snurrar, samt lasern är ju totalt värdelösa..

#31432  by WERY

Faktum är att lasern är jävligt trög men den är det starkaste vapnet, som biter hårdast på allt o alla men det är inget snabbt automatvapen så ska man ha den får en kompis spela med o ha en spreadgun eller ett maskingevär. Eldkastaren är som Bono sa ett kastvapen. Det vapnet är bättre i Super C.

#31517  by Filurkatten

Flintstones (dino & hoppy) avklarat i natt igen samt Festers Quest.

Usch och fy för Festers Quest, gillar det inte för fem öre..., men nu har jag klarat av det i alla fall.

#31573  by duga

Tiny Toon Adventures avklarat för första gången på 12-13 år.

#31584  by Ufouria

Grattis på er båda två :)

Filurkatten;
Håller med om att FQ är ingen höjdare vad jag minns men den kan väl inte vara värre en Flintstones (mitt favorthatspel).

duga;
Hur går det med Probotector? Har du gett upp eller gör du framsteg?

#31600  by duga

Ägnade hela gårdagen till Section Z och Tiny Toons.

Lite Shadow Warriors i natt också, kom faktiskt så långt som till andra slutbossen. Detta spel är det jag är stoltast över att ha klarat, fast det var ju 12-14 år sedan.

#31603  by Filurkatten

Sanna wrote:Håller med om att FQ är ingen höjdare vad jag minns men den kan väl inte vara värre en Flintstones (mitt favorthatspel).
Festers Quest är mycket mycket värre än Flintstones då jag tycker Flintstones är ett bra spel. :P
Mest irreterande i Festers Quest är att det är väldigt svårt att träffa skurkarna med pistolen och piskan tar ingen skada istort..

#31627  by Lakanman

Filurkatten wrote:Flintstones (dino & hoppy) avklarat i natt igen samt Festers Quest.

Usch och fy för Festers Quest, gillar det inte för fem öre..., men nu har jag klarat av det i alla fall.
Festers är ju som ett seriösare hemmabygge till spel. Spelkontrollen är ju åt skogen.

#31630  by Filurkatten

Jo, det känns lite så. Spelet är vell igentligen okej, kan tänka mig att det finns folk som kan gilla det men i mitt tycke drars allt ned på att skotten i pistolen flyger åt helvete, åt sidorna eller runt i cirklar och sådant så man kan aldrig träffa något.

EDIT

Nu skall jag köra lite SMB, skall se hur många gånger jag orkar klara igenom spelet utan att förlora ett extraliv.
Last edited by Filurkatten on 11 Jul 2007, 15:20, edited 1 time in total.

#31631  by Bonomaul

Festers Quest suger fet afghansk getpung, så jag beundrar verkligen personer som orkat spela igenom det! :nespad:

#31632  by Filurkatten

Så du beundrar mig nu, oj oj.

#31633  by Bonomaul

Ja, du är stor pojke i mina ögon för alltid nu!! :P

#31634  by Filurkatten

Nu känner jag mig stolt, stor och duktig. :)
Tack.

#31644  by Filurkatten

Efter lite frustration klarade jag SMB 7 gånger utan att förlora ett liv, sedan orkade jag inte spela spelet längre...

(kan säga att jag hade MYCKET tur många gånger. :P)

#31646  by Lakanman

Filurkatten wrote:Efter lite frustration klarade jag SMB 7 gånger utan att förlora ett liv, sedan orkade jag inte spela spelet längre...

(kan säga att jag hade MYCKET tur många gånger. :P)
Kör du med warp zone's?

#31661  by Filurkatten

Självfallet nu när jag körde för att klara det många gånger. :P

Kan försöka mig på utan någon dag när jag man orkar. :P

#31662  by WERY

mm2 ÄNNU EN GÅNG OCH DÅ PASSADE JAG PÅ ATT SKRIVA EN GUIDE TILL SPELET. hÅLLER PÅ MED 3AN OCH SKA SKRIVA EN GUIDE TILL DEN MED

#31679  by Ufouria

Supernöjd Sanna. :D Klarade precis Castlevania.
Tog mig i kragen och bestämde mig för att spela igenom det idag. Har hängt lite som en mara över mig. Det var välldans enkelt och gick superfort att köra igenom ju. Drakula var löjligt enkel när man visste hur man skulle göra (det tog iofs några försök).

Castlevania var faktiskt inte så tråkigt som jag föreställt mig. Har nästan lust att spela igenom andra varvet. Är det någon skillnad förutom att det är något svårare? Någon annan boss som dyker upp eller blir det något annat skojigare slut (slutet var ju inte mycket att hänga i gran)?

#31691  by Lakanman

Jag tyckte denna boss var jobbigast. Eller det var jobbigast att ta sig dit med liv:

Image

#31695  by Ufouria

Den bossen fick jag ner på första försöket (stod mest i vänstra hörnet och kastade svärd på honom).
Däremot fick jag köra om banan med liemannen flera gånger innan jag kom på trixet.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 227

Instagram #sndb.se