• Sealed section-z

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#304829  by astroleif

Etter at jeg leste Sannas innlegg om å åpne sitt forseglede section-z ble også jeg fristet... Tenkte jeg skulle gi det en sjanse til å overleve om jeg fikk 600,- for det på tradera, men det ble usolgt. Så i kveld åpnes det. 8)

Bilder kommer...
 #304830  by Mippy

Kan du inte spela in när du öppnar det och lägga upp på Youtube? Vore ju lite episkt. :)
 #304832  by Pinge

ja det vore det! VIDEO for the win!
 #304836  by Pinge

Och kommentarer på norska vill vi ha! :)
"nu skjaaer jag opp plassten, kjeempe grejt" :lol:
 #304847  by astroleif

Tok opp video, men jeg har f*** ikke redigeringsprogram på maskinen nå. Så film kommer senere.

Her er bilde:

Image

Image
 #304848  by Pinge

riktigt flott! :)
en ännu högre upplösning på kartan skulle kunna hjälpa mig genom det spelet! :)
 #304849  by astroleif

Legg merke til hur kassetten ligger i foderalet, jmf tidligere diskusjon om dette.
 #304856  by astroleif

Manualen låg med ryggen opp, og inn mot spillet. Reklamen låg ut mot baksiden av esken.
 #304857  by Ufouria

Rackarns va najs! :D

Bra jobbat! :good:

Ja kassetten ligger så att etiketten syns. Låg den så eller har du vänt?
 #304859  by Mippy

Sanna: din länk fungerar inte.

Intressant att ryggen låg uppåt. Ligger de så i alla nya spel?
 #304860  by astroleif

Jeg har åpnet mange nye spill, og alle har ligget slik som i denne. Foruten zelda og link, der ligger kassetten motsatt, pga hullet i esken...
 #304861  by Ufouria

Grym karta! Har aldrig tidigare sett hur den ser ut. Bra att de har markerat vart det finns energi. Kan vara bra att fylla på innan vissa bossar.

Edit: Låg reklamen och manualen inuti påsen eller utanför?
 #304875  by WERY

Section Z var ett av dom första spelen jag körde på NES men inte förrän idag fick jag veta att en karta medföljde spelet. Verkar som man måste ha ett sprillans nytt exemplar för att få med kartan. Har aldrig sett den i någon auktion eller så på nätet

Finns alltid nåt nytt att lära sig om det som är gammalt :) Just därför handlar inte bara detta med samlandet om nostalgi :good:

edit; fast för dom som gillar nya och inplastade spel måste detta vara ganska hjärtskärande
 #304881  by Ufouria

Kartan finns endast i non-Rev A, non-hangtab (alltså ingen upphängare på baksidan) versionen. Detta är den senare utgåvan.
Nu är det minst fyra inkl Astroleif som öppnat en sådan utgåva och alla hade kartan. Kartan har aldrig setts i den första utgåvan. Låter ju rätt rimligt oxå att det ska vara i den andra och inte första utgåvan och inte tvärtom. Finns ju ingen anledning att ta bort en karta när man väl kommit på att den är bra att ha.

Jag har ännu inte tagit mig till mods att öppna mitt exemplar. Men nu vet jag iaf med 100% sannolikhet att jag har kartan även i min. :D

Edit: Kartan har sålts löst på ebay för över 100 dollar ett antal gånger. Sedan var det någon som förfalskade den och värdet på lös karta sjönk. Nu vet man inte hur många förfalska kartor som är i omlopp men troligtvis inte så många. Bäst därför att köpa ett komplett inplastad ex för att vara på den säkra sidan om man vill ha originalet.
 #304896  by Mippy

Ser fram emot filmen Astroleif. Har länge velat se hur det ser ut när man öppnar upp ett helt nytt, inplastat NES-spel. :)
 #305021  by WERY

Öppna det inte Sanna [-X Du skulle nog ångra dig :)
 #305283  by smid

Upp med filmen nu, jag vill höra lite norska :D

Sanna: Nu vet du ju vad som finns innanför plasten!
 #305293  by Ufouria

Ja precis! :) Så det finns ingen vits att jag öppnar. Hade nog inte vågat göra det iaf. Kanske hade ångrat mig.
 #306123  by Frassni

:good:

Intressant att veta att kassetten låg sådär i dammskyddet =)

Då betyder det ju alltså att vissa packades in så att etiketten syns, och ibland så att det syns.
Kanske brydde de inte sig hur de packade? det viktigaste kanske var att packa så fort som möjligt. (Undantag Zelda var kassetten måste synas igenom boxen)

Jag har typ öppnat 10+ och ingen hade så att etiketten syns. var både spel av Nintendo och andra...
Och alla som jag öppnat har haft pappererna på utsidan av plasten, inklusive SCN spel som jag vet varit nya.

Lite off topic.. Men intressant tycker jag :)
 #306169  by Ufouria

Tycker jag med!! :)

Papperena (hur stavas det?) på utsidan av plasten känns ju ganska så säkert att så var fallet i nästan alla exemplar även om det kan ha blivit fel någon gång.

Huruvida kassetten ligger med etiketten så det syns eller ej verkar mer blandat. Spelade nog ingen roll hur de stoppade in dem.

Varför följde det egentligen med en plastpåse runt kassetten och dammskyddet? Varför inte stoppa ner allt utan plastpåse?
 #306177  by smid

Jag tycker att det va jättekul att se hur dom la i spelet i dammskyddet. Tidigare har ju alla varit bombsäkra på att det läggs i så att dammskyddet skymmer etiketten, nu verkar det som att dom slängde i det lite hur som helst. Kanske beroende på vilket humör packaren va på. Tur att dom inte plastade in kartongerna iaf, vi hade nog haft massa rispor efter knivar i dom nu om det varit så.
 #306179  by Ufouria

Tidigare för ett par år sedan när jag frågade om papprena låg utanför eller i plastpåsen så var det även bomsäkert att de låg i vilket jag tyckte var konstigt då jag sett dem utanför.

Instagram #sndb.se