• Jag har börjat lira Super Mario 3!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#298740  by Cleareyes

Ja sent ska man upptäcka detta spel. Har lirat det litegrann förut men först nu på allvar och då är det en pc-konvertering jag kör vilket knappast är optimalt. Dels vet jag inte om den e identisk med originalversionen och dels kör jag med piltangenterna och Z för hopp och X för skott :s

Jag har ingen susning om var alla extra liv osv ligger, jag skulle behållt den där guiden som jag sålde på Tradera ](*,)

Jag har stora problem att hoppa på dom där jävla trampolinerna som står vid vattnet, har inte fattat om man ska trycka flera gånger på knappen eller hålla intryckt eller vad det är... ibland hoppar han högt ibland inte alls och jag hamnar i plurret, man kan vilja slå sönder datorn för mindre.

Jag har 2 'saves' som jag kör, dels ligger jag på värld 4, vet inte riktigt vad jag har problem med det där. Dels ligger jag på värld 8 där jag inte kommer till slutet på den där jävla banan med rullande stenblock som man står på.

Nåja. Bra spel iaf som har ett högt "jag svor att aldrig spela mer men jag kan inte låta bli att testa en gång till"-faktor
 #298744  by smid

Värld 4 är väl jättevärlden? Eller är det 5an? Iaf favoritvärlden för de flesta, även mig.
Vad gäller värld 8 så kommer jag inte ihåg någon bana med rullande stenblock, det är mest massa flygande skepp, rullande tanks och båtar man kan simma under. Kolla någon walkthrough på nätet om du inte vill hitta allt själv, det går ganska fort att hitta själv.
 #298759  by Cleareyes

Det är en underground-värld där typ 4 stenblock blir till en bro som man står på sen ställer den sig på högkant osv så man måste vara med så man inte ramlar av...

värld 4 då kommer det där jävla molnet och kastar piggsvin på en.

den här versionen heter super mario forever så det kanske är nåt slags hopkok av flera spel eller nåt...
 #298935  by DavidBluBB

Ja. Mario Forever är inte det något riktigt spel utan fan-made.
 #299445  by Luzur

köp en NEs med SMB 3, är bättre.

Instagram #sndb.se