• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#297149  by Bucket

Ja Pinge, Jag gick iallafall ett varv igenom och kom tillbaka på Alpha
Men jag vet inte riktigt....
 #297342  by nes_nerd_no_1

Öhm, jo det kan man. Det man behöver göra för att få in en TKO i det spelet är att sänka gubben (i det här fallet Tyson) tre gånger under en & samma rond. Så varför skulle man inte kunna göra det i rond två? :?
Gick utmärkt när jag gjorde det iaf! :P
 #297856  by Chefren

Klarade nyss ut Wizard & Warriors. Ganska frustrerande spel, speciellt sista bossen. Ganska buggigt och svårt att förstå vad som händer ibland. Men ändå älskar jag det av någon anledning! Soundtracket måste fan tillhöra en av de ballaste till nesen och när man väl vant sig vid kontrollerna är det askul att studsa runt och pricka fiender med dolkarna. Störde mig som fan på att jag aldrig hittade yxan som tydligen hade gjort sista bossen sjukt mycket lättare!

Kommer nog inte vilja spela om det på ett tag men nån gång i framtiden kanske.

Hur är uppföljarna?
 #297872  by Ufouria

Ja det är något speciellt med Wizards & Warriors. Mysigt att studsa runt och leta diamanter och andra grejer.

Tvåan är lik ettan och lika bra tycker jag.
Trean skiljer sig från de två första. Gillar man det första är det inte så säkert att man gillar trean. Jag gillar det dock men det har inte samma mystik-känsla som de två första.
 #297924  by Chefren

Provade tvåan lite idag. Kanske sätter mig med det ordentligt nångång när jag inte är sjukt trött på W&W :P
 #298316  by Viktor

Hmm, ja det börjar bli ont om alternativ för mig, spelen börjar sina här hemma :s
Har dock en uppfattning om att jag ska gilla Solar Jetman skarpt och skulle nog vilja ge mig på det en gång innan jag säljer det. Spelade det bara under en kort period när jag var liten men det etsade sig fast av nån anledning...
 #298364  by Ufouria

Två varv SW II. Det får nog räcka för denna omgång.

Har för mig att jag tyckte Solar Jetman var mysigt när jag spelade det som barn men sist jag testade det för några år sedan så föll det mig inte alls i smaken. Kändes segt och "ensamt".
 #298366  by Shigeru

Håller med om Solar jetman, gillade det skarpt första gången jag prövade det men nu när jag köpte det för ett tag sen kändes det riktigt mycket segare
 #298665  by Viktor

Fan, ni hade nog rätt, orkade bara första banan. Men jag gillar ändå konceptet. Får fortsätta fantisera om att det är roligt att spela istället, sparar dessutom tid på det sättet :DOG
 #299342  by instinqt

Maniac Mansion med Dave, Syd och Razor. Sen gjorde jag det lite snabbt igen med Bernhard och......vadhonnuheter skribenten. Drog igenom allt och jag tror jag förstått hur man klarar det med skribenten, fastän jag "tog" bernhards slut. Kanske ska ta och köra fotografen också så behöver jag inte spela det igen, ever :lol:
 #299346  by Pinge

:o bra jobbat.. vet att jag kom ganska långt i MM när det begav sig, men aldrig varit i närheten att klara av det... är det inte lite väl segt på nes?
 #299355  by instinqt

Det tycker jag inte. Använder man bara select för "tag, använd, öppna" så behöver man inte zappa menyn så himla mycket och då tycker jag inte det är så farligt.

Det gör sig såklart mycket bättre på någon form av dator med mus. Men det funkar på NES med.
 #299604  by Chefren

instinqt wrote:vadhonnuheter skribenten.
Wendy :yes:
 #299823  by Ludu

Finally! Nu har jag sprungit igenom DuckTales på normal med alla skatter :) Det blev två game over men då hade jag spelat igenom alla banor en gång så jag visste vart jag skulle på tredje varvet :good:

Jag orkade dock inte leta en massa småskatter i alla skrymslen så jag fick det vanliga slutet.
 #299840  by Ufouria

Åker man tillbaks med Sigge på de tre (?) banorna han finns på samt ser till att de 5 sista siffrorna är 70,000 (eller liknande) så kan man få en hel del mer pengar.
 #299934  by 3gengamern

Klarade alldeles nyss för första gången ut "The Adventures Of Rad Gravity". \:D/
Slutstriden mot Kakos pågick i vad som kändes som en halv evighet innan jag förstod att enda sättet att göra någon skada var att träffa huvudet.
 #299954  by Ufouria

Något spel du rekommenderar?
Jag har bara spelat det som hastigast och tyckte det verkade jobbigt att sätta sig in i. Inte bara att plocka fram och springa igenom på en kafferast utan det krävs mer än så.
 #299968  by Pinge

det är ett spela jag velat klara i många år men aldrig riktigt försökt, finns väl iofs passwords om jag inte missminner mig?
 #300123  by Ludu

Igår lirade jag igenom Bucky o' Hare. Om det inte vore för generositeten av checkpoints hade det vart tungt, men nu var det bara svårt utan att vara frustrerande :) En del bossar tog ju fertitusen skott för att klara :o
 #300183  by 3gengamern

Jodå, Rad Gravity är helt klart värt att offra några timmar på.
Det är ett annorlunda plattformsspel med en hel del intressanta gimmickar. Inledningsvis är det kanske lite drygt men mycket bättre när man hunnit samlat på sig några energitankar och hittat kraftfullare vapen än det rätt värdelösa svärd som man måste börja med.
Planeterna man besöker har ganska omväxlande teman. Mest minnesvärd är väl den där man likt Shatterhand och MM5 bitvis måste förflytta sig uppochnedvänd. Kontrollen är inte alltid den smidigaste och vissa partier är rent störiga. Den tecknade stilen på grafiken är väl av den sort som man antingen älskar eller hata. Soundtracket till sist är tyvärr bland det mest migränframkallande jag någonsin hört. Pallade inte många minuter innan tv ställdes om på mute.

Se där jag fick oavsiktligt till min allra första spelrecension. :DOG

Betyg: 3/5, 1-UPs
:MM :MM :MM
Last edited by 3gengamern on 08 Feb 2015, 12:58, edited 1 time in total.
 #300391  by Viktor

Ja det är väl mest pga oförlåtande spelkontroll och kollisionsdetektering som jag själv aldrig riktigt har orkat ta itu med Rad Gravity...
 #301503  by Ludu

Kid Icarus. Det blev riktigt kul när man fått lite mer liv och började skaffa extravapnen. :D Jag kanske springer igenom spelet imorrn med alla uppgraderingar från början. Bana 1-1 och 1-2 som jag testade lite snabbt blev ju lekande lätt :) Nu har jag ju dessutom kartor på forten så det är bara att springa till bossarna (jepp, jag ritade)
 #301587  by Ludu

Jepp, fast inte om man använder lösenord konstigt nog :s Jag testade men då började jag med tomt, så jag måste börja från sista fortet där jag har mitt sista lösenord. Sista banan var ju hur lätt som helst jämfört med resten :o

Mycket trevligt spel :) Ni som gett upp vid första banan, ge det en ny chans. När jag först spelade det för ett par år sedan tyckte jag kontrollen var seg och konstig, men nu tog jag mig tid och tyckte det var grymt :D
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 227

Instagram #sndb.se