• Mega Man som film

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#283920  by Sphinx

Ber om ursäkt om denna postats redan, men letade och verkade inte hitta den ännu.

Hela filmen har nu haft premiär!

Trailer
http://screwattack.com/videos/Mega-Man- ... oming-Soon

Hemsnickrad av fans och över 90 minuter lång. Jag har inte hunnit se den själv, men trailern verkar ju rätt gullig iaf.

Filmen
http://screwattack.com/videos/Mega-Man
 #283936  by Pinge

coolt!
kan man ladda ner den?
 #283941  by Sphinx

Näh verkar inte så. Eller ja, går ju med program som rippar streams.
 #283956  by Pinge

sånt behärskar jag inte!
Hojta till när du sett den om det är värt tiden att sitta och glo!
 #284003  by Sphinx

Har kollat på hela nu. Är helt ok faktiskt. Att den är gjord av amatörer är inget som den på något sett lyckas dölja och det skiner igenom i nästan varje aspekt av filmen. Men å andra sidan så är den bra mycket mer underhållande än något Uwe Boll någonsin vräkt ur sig. Jag rekomenderar den att titta på den.
 #284007  by Ufouria

Har oxå kikat på den nu. Helt ok, spolade fram en del i början. En del roliga moment och välgjord för att vara amatörer.
En del robotar var rätt häftiga och så var mina favoriter med. :D
 #284017  by 0LD5K00L

jag ska titta på den nu :yes:
 #284091  by Ludu

jag såg första timmen på premiärdagen men har inte tagit mig tid att se resten än.

Överlag, sjukt bra för att vara amatörfilm, verkligen :) Men jag har en del saker jag stör mig på (oväntat ;))

Det var lite väl mycket bakgrundsstory med tanke på att det när det väl börjar går väldigt hastigt och lustigt till. "Nu ska du slåss mot honom" 2 min senare "nu ska du slåss mot nästa". Jag förväntade mig inga hollywood-koreografier men liiite längre slagsmålscener hade gjort allt prat rättvisa. Det är som inte helt proportionerligt men sista halvtimmen kanske väger upp. Jag får iaf känslan att de suttit å klippt å sen kommit på att "SHIT! Vi måste ju ha med det som verkligen händer i spelet, hinner du slänga ihop något?". Det byggde upp jättesnyggt, men slagsmålsscenerna har hittills inte gjort början rättvisa. De passar mer en 30-minuters film :/

Roboteffekterna har ofta vart lite sisådär, men fighten mot Cutman var jag riktigt imponerad av :D snygga och naturliga animationer....sen att cutman stod still och väntade på att bli skjuten i typ en kvart kanske inte var så häftigt men det kan man förbise ;) Just att det ibland var jättesnyggt gjorde de mer stela animationerna så tråkiga att titta på.

Men som sagt, överlag riktigt häftigt och trots att dialogen ofta var rätt corny så tycker jag att skådespelarna gjorde ett bra jobb :)

Men ni som inte sett den borde se den \:D/
 #284477  by Sphinx

Säg inte så MXS! Tänk på att Uwe Boll ligger och lurar under den bron. :(
 #291082  by Ufouria

Jag spolade förbi i princip allt utom fighterna.
 #294077  by sparrisn

Ska bli så spännande!!! :D
 #294438  by Luzur

undrar när porrfilms versionen kommer?
 #294523  by nes_nerd_no_1

Haha! Fan vilken ball rulle! :D

Och jag vill uppmana alla som ska se denna att inte bara leta fel, utan se "the big picture", att det faktiskt är några som har försökt, och lyckats göra en spelfilm om Megis, så man får se lite mellan fingrarna när det kommer till alla "missar" som finns.

Instagram #sndb.se