• Modda, anpassa Handkontroll till Rush'n Attack

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#267515  by Gsmhacker

Jag vill alltså hoppa på en av knapparna och använda upp (korset ) till bazookan är det möjligt ?

(och nej jag vill inte spela på pc )
 #267557  by e5frog

Hur funkar det nu då?

Det är väl inga problem att koppla om knapparna om du har en lödkolv, en bit kabel och en lämplig kniv. Om man vill kunna ändra emellan normalt läge och detta så går det väl att montera en switch också. Eller så kan man lära sig spela spelet som det var tänkt. ;-)

Ska du bara byta mellan upp och ena knappen så kapar du banorna till den icke-gemensamma kontaktytan, skrapar rent så du kan löda och löder en sladd från knappens yta till där upp anslöts och tvärtom.
 #267562  by e5frog

Så här kan man göra t.ex. om du vill skifta "B" och "UPP" (om jag följt banorna rätt), löda sedan kabel som de lila strecken visar. Alternativt kan man värma på benen som ska skiftas och bända loss de från hålet med en mejsel - på så sätt lyfta dessa och göra omkopplingen på andra sidan genom att löda sladd från benet till det andra hålet. Då kan man återställa till originalskick om man skulle vilja det...

Image
 #267590  by e5frog

Då blir det så här istället:

Image

Du behöver inte skära så hårt, det är mjuk metall i ett ganska tunnt lager, var försiktigt så du inte slinter och skär av andra banor, ingen katastrof iofs men det blir ju mer jobb att laga. Det går utmärkt att fila av banorna med t.ex. ett slipstift i en dremel också, hade jag gjort det själv skulle jag dock lödat loss benen och kopplat utan att skära av några banor - men det tar förmodligen lite längre tid. ;-)
 #267596  by Pinge

GSM: ta med dig en handkontroll ner till RSM så fixar e5 det på plats! :)
 #267743  by Pinge

spontant känns det som att allt som innebär ngt som helst jobb är onödigt för dig! ;)
 #267834  by Gsmhacker

eller så har jag 40 enheter och 60 handkontroller liggandes och kan avvara en kontroll ;)
 #267862  by WERY

Du bör i varje fall gå genom connectorerna på dessa enheter. Dom greppade inte så mkt på RG vilket gjorde dom svårstartade ;)
 #267909  by Leopardkungens

spännande med såna här moddar. Håller själv på att klura ut något roligt man kan göra med en enhet. Skulle vilja byta skal och vända på connectorn så att man toploadar istället, jag får se hur det blir.
 #277955  by Pinge

jag har några bilder som GSM tog under själv jobbandet, men dem ligger kvar på minneskortet ännu
 #278128  by Smart Cat

Gsmhacker wrote:STORT TACK TILL FROGGEN som moddade på mässan nu ska det spelas :D
Ja, du såg ju lika lycklig som ett litet barn när du spelade med den på mässan.

Fast sen när du fick stryk av den där bruden var det inte lika roligt längre :DOG
 #278693  by Gsmhacker

Jag va så GLAD :D när jag satt och spelade när en brud som satt brevid säger : vill du spela 2 players ?

jag tror inte mina öron och frågar om hon verkligen har spelat Rush'n Attack förut och det har hon minsan och så visar det sig att hon är bättre än mig :D fast det va ju lite svårt att konsentrera sig ;) :P hörde ett ryckte att hon tydligen jobbade på Bergsala , när är nästa studiebesök? :P

Instagram #sndb.se