• gamereproductions/nesreproductions.com beställning

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vart ska vi beställa?

NESreproductions
9
82%
GAMEreproductions
2
18%

#26120  by J. Lilja

Det är alltså det jag menar, man ska testa så spelet funkar i emulator. Så att det verkligen går att spela alltså! T.ex. Micro Machines kommer inte längre än till titelbilden på en PAL-maskin, och i Final Fantasy klipps delar av en massa textrutor bort. Men om spelet funkar utan glitches så spelar det ju ingen roll, då är det bara lockout-chipet kvar som är i vägen, men det kan man ju också kringå om man helt enkelt bränner spelet på en kassett med skandinaviskt lockout-chip (eller gör som du säger Wery, och flyttar över chippet från ett annat spel). Det är klart att man kan modda sin enhet och spela så, men då är det ju roligare om spelet verkligen är rätt region istället, tycker jag i alla fall. :roll:

#26122  by jalla

J. Lilja wrote:Det är alltså det jag menar, man ska testa så spelet funkar i emulator. Så att det verkligen går att spela alltså! T.ex. Micro Machines kommer inte längre än till titelbilden på en PAL-maskin, och i Final Fantasy klipps delar av en massa textrutor bort. Men om spelet funkar utan glitches så spelar det ju ingen roll, då är det bara lockout-chipet kvar som är i vägen, men det kan man ju också kringå om man helt enkelt bränner spelet på en kassett med skandinaviskt lockout-chip (eller gör som du säger Wery, och flyttar över chippet från ett annat spel). Det är klart att man kan modda sin enhet och spela så, men då är det ju roligare om spelet verkligen är rätt region istället, tycker jag i alla fall. :roll:
Aha, då fattar jag :) Instämmer, helt klart roligare om spelet funkar på en omoddat konsoll.

#26125  by BelfegorC4

hmmm trodde alla piratkassetter görs regionfria. Någon som vet om dessa spel funkar i alla regioner?

#26132  by Widar

Jag vill ha NTSC. Spelen ska spelas i den hz de är gjorda för.

mvh

#26138  by J. Lilja

BelfegorC4 wrote:hmmm trodde alla piratkassetter görs regionfria. Någon som vet om dessa spel funkar i alla regioner?
Många piratkassetter görs regionsfria, men det här är ju egentligen inte pirater vi pratar om, utan helt vanliga nes-kassetter. Det är ju bara själva mjukvaran på kassetten som byts ut. Huruvida dessa funkar på alla regioner är omöjligt att svara på, du får helt enkelt ladda hem rom-filerna och testa att köra dem i PAL och se hur det funkar. Vill du vara helt säker på att de funkar till 100% bör du dessutom spela igenom hela spelen.

Widar: Fullt förståeligt! Men, t.ex. ett svenskt super mario bros på en svensk enhet går ju ändå för långsamt om man jämför med ntsc-versionen i 60hz. Därför kanske vissa föredrar att spela spelen i 50hz, så det blir ett tempo man är mer van vid. Men det där är ju en smaksak. :)

#26303  by Gixen

Onsdag kväll så kommer jag sammanställa en intresselista och maila till nesreproductions, så ni har tills dess på er.
:)

#26306  by Super-Marko

Nu är jag inte så insatt i exakt hur allt fungerar rent tekniskt,, men

borde man inte kunna bränna spelen själv?

är en rom-brännare dyr eller är det sjävlaste rommarna som man inte riktigt kan få tag på?

#26336  by jalla

Lite osäker vad EPROMS som NES andvändar koster, men är ganska säker på att dom är billigare än 100kr. Hittade en lista här, dom verkar ligga på rundt 3-5 dollar (20-30 kr).

http://www.progshop.com/shop/eproms/index.shtml

Om någon av dom här funkar till NES spel vet jag inte, men det borde visa ca. pris vill jag tro :)

#26476  by Gixen

Då ska vi se.

Har mailat följande lista:

*Andreas* - Adventure Island 4
Lakanman - SMB 2
Wery - SMB 2 ( tyvärr inget Goonies om du inte vill ha svarta serien)
Skogga - SMB 2
J. Lilja - Sweet Home
Widar - FF 2, FF 3, SMB 2, Sweet Home

Skrev att det kan komma till ett par spel, så det finns fortfarande tid.
Behöver bekräftelse ifrån Nagai och J. Lilja oxå.
Last edited by Gixen on 17 May 2007, 01:34, edited 1 time in total.

#26477  by AndiOne

Ja skulle kunna tänka mig FF2 och FF3 oxå.
Men som sagt vore trevligt med ungefärlig prisbild på dem.

#26478  by Gixen

AndiOne wrote:Ja skulle kunna tänka mig FF2 och FF3 oxå.
Men som sagt vore trevligt med ungefärlig prisbild på dem.
Förutsatt att han har donor carts så det räcker så blir styckpriset runt $35 inkl. frakt per spel för att få dem till mig. Sen tillkommer frakt ifrån mig till dig.

$35 = 240:-

#26479  by J. Lilja

Vill bara kontrollera att min bekräftelse på sweet home kommit fram? :)

#26480  by AndiOne

Men sätt upp mig på de två spelen då :)
Om han har donor carts vill säga :)

#26481  by jalla

Var obs på att Final Fantasy 3 kostar ekstra.
This game requires a special version of Super Mario Bros 2. If you look at the bottom of the cart, all the pins must be there. Most are like like SMB3 (with the middle pins missing). You need to find one with them in place.

Note: An extra charge of 12$ will apply to this game due to the cost of components required to make this game.

#26482  by Gixen

AndiOne wrote:Men sätt upp mig på de två spelen då :)
Om han har donor carts vill säga :)
Har redan skickat listan, men jag skickar ett mail till honom igen ang. FF2 och FF3 så fort jag fått svar.

#26508  by WERY

jalla wrote:Var obs på att Final Fantasy 3 kostar ekstra.
This game requires a special version of Super Mario Bros 2. If you look at the bottom of the cart, all the pins must be there. Most are like like SMB3 (with the middle pins missing). You need to find one with them in place.

Note: An extra charge of 12$ will apply to this game due to the cost of components required to make this game.

Men om han redan har dem klara ska det väl räcka med dom 25$ han vill ha eller?

#26513  by jalla

WERY wrote:Men om han redan har dem klara ska det väl räcka med dom 25$ han vill ha eller?
Inte det står på siten isåfall. Där står det $25 + at man måste suply'a en egen donor cart (detta fick man visst gratis om man bestälde många?) + $12 för FF3 pga. det kräver visst nått extra grejer. Han är isåfall snäll om han säljer det för $25 :)

#26515  by WERY

Så han hade inga donor carts då eller?

#26516  by Gixen

Då ska vi se....

Rabatt enligt följande:

But, since you're buying a big volume, of games at once. Here's what my offer is:

- 5$ per donor (rather than 7$)
- Extra cost for FF3j parts - free

Vilket innebär 25+5+2 = $32 inkl. frakt. Motsvarande 221:- med dagens växelkurs.
Sen tillkommer 22:- för er som beställt ett spel, sedan blir det ca 11:- extra per spel.

Totalsumma blir alltså 243:- / spel.

Jag kommer nu skicka ut betalningsuppgifter till berörda via PM. Betalning uppskattas omgående då jag ligger ute med 2700:- ....

Han hade just fått in en annan stor order så han beräknade att han kunde vara klar att skicka vår order om ca en vecka.

#26517  by Widar

Mycket bra fixat av dig, Gixen!

Jag skickar över pengar på direkten och skickar ett PM med min adress.

Mvh,

#26518  by Gixen

Om någon fortfarande inte fått PM så säg till.
Just det ja: adresser kan vara bra att ha oxå..... Image

#26525  by jalla

Gixen wrote:- 5$ per donor (rather than 7$)
Ah.. det var så det var :)

Gixen wrote:- - Extra cost for FF3j parts - free
Inte illa det :)

#26538  by WERY

Gixen: Du får min adress när jag har betalat dig

#26744  by skogga

Gixen wrote:Om någon fortfarande inte fått PM så säg till.
Just det ja: adresser kan vara bra att ha oxå..... Image
Betalat och har även givit dig adress. =)

#27172  by J. Lilja

Hört något mer ännu? När kan vi förvänta oss leverans? :)

#27174  by Gixen

J. Lilja wrote:Hört något mer ännu? När kan vi förvänta oss leverans? :)
Nope har inte hört nåt än. Drog iväg ett mail för ett par timmar sedan....
Skriver i tråden så fort jag vet nå´t.

EDIT: Fick följande svar nyss:

"Hi!!

Only 3 games left to make! It's gonna ship Monday or Tuesday via air mail to you!!"

Så förväntad leverans förhoppningsvis om ca 2 veckor....

.....sen väntar jag fortfarande på två st. inbetalningar....ni vet vilka ni är... :wink:

#27178  by Bonomaul

Det går inte att komplettera beställningen lite så här i efterhand?

#27179  by Gixen

Bonomaul wrote:Det går inte att komplettera beställningen lite så här i efterhand?
Kan kolla. Vilket/vilka lir är du intresserad av?

#27183  by Bonomaul

Super Marios Bros 2j och Zelda: Outlands isåfall.
Helst skulle jag vilja ha en hack på Zelda II, tex Zelda 2 - The Adventure of Link1999.

Super Contra 7 hade också varit skoj, om det hade varit robotar istället för människor. Alltså Super Probotector 7 istället. :)

Men Z-outlands och Mario 2 köper jag gärna om han kan ordna det.

Instagram #sndb.se