• Medlemsansökningsblad

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#260557  by Frassni

Fanns medlemsansökningsbladen med i spelen redan från början?
Eller började de först komma efter ett tag?

Har ju något SS spel som är nytt, bl.a. Ice Climber, dock hade den ingen medlemsansökan.. men ändå lite osäker ifall det kanske ska finnas och den är bort plockad?

Är det någon som har någt nytt exemplar av något spel som kom tidigt? och kan kolla... Eller så kanske ni redan vet svaret på min fråga? :)
 #260567  by Frassni

Vad grundar du det på?

På ett sätt kan man ju i alla fall jämföra, tror jag?

När kom de första omärkta spelen ut?
Första numret av nintendoklubben, när kom den?
 #260581  by Pinge

om jag inte minns fel så berättade Owe att klubben drog igång direkt när försäljningen började, alltså borde bladen varit med redan från början
 #260595  by Frassni

Okej, måntro vilken märkning de i så fall ska ha? (Om det medföljde i alla)
Finns det lägre än SCN-3?
 #260596  by Pinge

lägre? finns dem med bara scn, scn-1, scn-2... dem borde väl isf räknas som lägre
 #260599  by Frassni

Okej, fanns visst sådana också =)
Inte ofta man ser de, jag är ju iofs ny på SCN området...
Varför man inte ser dom så ofta beror väl säkert på att många skickade in dom..
 #260634  by Smart Cat

Nja, hade man mer än ett spel så skickade man väl inte in fler ansökningsblad än ett iaf.
Och om man gjorde ansökan så skickade man väl bara in ansök till den svenska klubben, alltså borde korten till övriga norden vara med.

Första numret av nintendoklubben är väl lite svårt att svara på men konsolen introducerades i sept -86 och fram till våren -88 kom det nyhetsbrev. Ett enkelt A4 med nyheter om vilka spel som ska komma (det är bland annat de som Alas nu har sålt). Det finns 14 st.
Sen kom första numret av en fyrkantig "tidning" som hette Nintendo Videospelklubb och den utkom i mars -88 (iaf står det det på framsidan av första numret). Av denna publikation finns det också 14 st.

Efter det kom Nintendo magasinet i aug-90
 #260638  by Ufouria

Här finns det lite info om vilken reklam som följde med: http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=4576

Tror det var Sol som skapat en tråd med nummer på medlemsbladen till de olika spelen. Vet inte om tråden ligger i allmänt eller samlarhörnan, eller FAQ. Hittar den iaf inte nu.

Edit: Åh va skönt, hittade den direkt i FAQ. :)
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=6528
 #261008  by Frassni

Okej, då finns det ju iofs andra trådar för det här så den här kanske kan låsas? Trots att jag sökte på sökfunktionen.. Får börja kolla FAQ kategorin mer, hänger sällan där..
..... Och jag har ju dessutom fått svar på mina frågor =)

Instagram #sndb.se