• Big box och small box?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#256860  by 0LD5K00L

hej hej, jag brukar inte samla på boxar så att jag tänkte kolla om några kunde förklara skillnaderna mellan Big och small box. Jag har hört att small box ska vara något dyrare men... :-k
 #257182  by Leopardkungens

Hmm....alltså skillnaden mellan en stor box och en liten box är storleken :DOG ? Smallbox är dem utan frigolit i och Bigbox är de högre kartongerna med frigolit i. Eller syftar du på någon annan skillnad eller har jag missat något?
 #257188  by Ufouria

Vissa spel finns både i small box och big box, t ex Tennis, Ice Hockey, Zelda, Zelda II och Mega Man. :-w

I de fallen så är big box den senare utgåvan och är svårare att få tag på jmf med samma spel i small box. Däremot är inte big box spelen alltid dyrare. Skulle nog tippa på att ett Zelda II i small box skulle säljas dyrare än big box versionen om skicket var detsamma. Däremot är värdet på t ex Tennis och Ice Hockey big box högre än small box versionerna.
 #257225  by Lirod

Jag tycker alltid att small box går före big box av estetiska skäl.
 #257235  by Ufouria

Tror majoriteten föredrar small box. Tycker iofs big box är bättre då de matchar bättre med de andra boxarna plus att det finns skyddsboxar för stora kartonger. :lol:

Finns en omröstning vad man gillar bäst - small eller big box. Men den är svår att hitta.
 #257236  by 0LD5K00L

Leopardkungens wrote:Hmm....alltså skillnaden mellan en stor box och en liten box är storleken :DOG ? Smallbox är dem utan frigolit i och Bigbox är de högre kartongerna med frigolit i. Eller syftar du på någon annan skillnad eller har jag missat något?
nja jag tänkte mest på värde/kvalitets skillnaden
 #257240  by Omega Supreme

Big box hockey tennis zelda I och II släptes ju såklart senare tidsmässigt också vilket teoretiskt bör betyda att small boxen till en viss grad är mer eftertraktad då det är en tidigare utgåva.....
 #257242  by Ufouria

Men big box är mer sällsynt, iaf när det gäller Tennis, Ice hockey, Zelda
 #257248  by Omega Supreme

Vet inte om någon har tänkt på det men det är olika guldfärg på Zelda I om man jämför small box och big box. Small box är en guldig varm färg medan big box är lite kallare, kopparfärgad.....
 #257255  by Sonefors

Sanna wrote:Tror majoriteten föredrar small box. Tycker iofs big box är bättre då de matchar bättre med de andra boxarna plus att det finns skyddsboxar för stora kartonger. :lol:

Finns en omröstning vad man gillar bäst - small eller big box. Men den är svår att hitta.
Big box är inte bättre om man bara samlar på cart och small box :yes:
 #257282  by Leopardkungens

Rätt roligt att i de flesta fallen är förpackningarna mycket dyrare än spelet i sig. Hade någon sagt det till en när man var liten grabb så hade man nog garvat åt puckot som trodde det :lol: :lol: .
 #257288  by Slackiiin

Vilket mega man spel finns i small box egentligen?

Jag kan inte komma på ett enda.
 #257311  by Stonkish

Som tidigare nämnt så är det som det låter ;) Vissa släpptes som både big och och smal box:

Super Mario Bros, Zelda 1 och 2 och Super Mario 2.. Glömde jag nått nu? Tror det bara var dom som släpptes i båda varianterna.
 #257330  by Slackiiin

Jag har nog aldrig någonsin sett Mega Man 1 i small box, existerar det verkligen?

Nu blev detta väldigt intressant.
 #257375  by Ufouria

Tawny wrote:mega man?
Därav denna :-w
Skulle se om någon reagerade. :)

Det var en kompis till någon på forumet som sagt att han hade Mega Man small box.
Vad fel det skulle se ut. Tror inte att Mega Man spelen skulle göra sig bra öht i small box tror ni?
 #257504  by Pinge

Stonkish wrote:släpptes som både big och och small box:
Super Mario Bros, Zelda 1 och 2 och Super Mario 2.. Glömde jag nått nu?
Ice Hockey & Tennis glömde du, sen Kid Icarus om man räknar med den spanska fulimporten!
 #257715  by Leopardkungens

Sanna wrote:
Tawny wrote:mega man?
Därav denna :-w
Skulle se om någon reagerade. :)

Det var en kompis till någon på forumet som sagt att han hade Mega Man small box.
Vad fel det skulle se ut. Tror inte att Mega Man spelen skulle göra sig bra öht i small box tror ni?
Nu såg jag att det var du som skrev det, haha det var inte så länge sedan jag läst det då :lol: . Gillar o luras va? Jag ska nog hålla tyst i diskussioner där jag inte har någon koll.
:DOG
 #257732  by Ufouria

Lurifaxen! :)

Tetris i big box NOE version med instruktioner på svenska som kralleman vann på Tradera.
Ev. Pro-Am i big box ESP med instruktioner på svenska. Instruktionerna har dock aldrig skådats.
 #257737  by Pinge

GSM har en manual! (har dock ej sett den)

Instagram #sndb.se