• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#25084  by Nystroem

Bonomaul:
Haha du håller dig till ditt kära Zelda 2 ser jag. Kanske borde pallra dig igenom ettan också?

Vad har hänt med Sannas spelande? Har hon skaffat ett liv tro? :(

#25092  by Bonomaul

Nystroem wrote:Vad har hänt med Sannas spelande? Har hon skaffat ett liv tro? :(
Ja, man undrar ju. Var jättelängesen hon klarade ett spel senast. :)

#25093  by WERY

Nejdå det är mkt enklare än så...

Samlingen räcker inte till!

Nästa del i Sanna's filmdokumentation.

Ska samlingen växa så att Sanna kan fortsätta varva spel till 1000 eller kommer det bli köpstopp i hennes liv? Okokok hur ska det sluta? Missa inte den spännande fortsättningen av den nesrelaterade dokusåpan, Samlingen räcker inte till!

:lol: :lol: :lol:

#25094  by Bonomaul

Nystroem wrote:Bonomaul:
Haha du håller dig till ditt kära Zelda 2 ser jag. Kanske borde pallra dig igenom ettan också?
Klarade Felix The Cat precis nu också.. Antagligen det första nya spelet jag klarat sedan typ 1994 eller så.
Hade aldrig spelat det förut, men det tog ca 1h att klara.. vet inte om det är jag som är snuskigt bra eller om spelet var för lätt. :)

#25095  by Nystroem

Bonomaul:
Hahaha. Det var inte illa. Fortsätt såhär nu! ;)

#25096  by Bonomaul

Ja, kanske borde göra det. Känner mig inspirerad som f*n nu!
Får se vad nästa spel blir..

#25104  by Ufouria

Nystroem wrote:Vad har hänt med Sannas spelande? Har hon skaffat ett liv tro? :(
Tyvärr inte :cry:
Bonomaul wrote:Ja, man undrar ju. Var jättelängesen hon klarade ett spel senast.
Körde igenom Duck Tales i förrgår och varvade Mega Man 3 (senast köpta spel) tre ggr förra veckan... så spelar gör jag minsann. :D
WERY wrote:Nejdå det är mkt enklare än så...

Samlingen räcker inte till!
Har just nu inga oklarade spel som jag har lust att spela förutom en del grymt svåra spel (t ex Snake Rattle N Roll, Cobra Triangle) och några jag inte tänder på (Flinststones och Super Mario 1, 2, 3). :(

Bonomaul;
Kul att du börjat spela NES igen :) Väntar med spänning på vilket spel som kommer härnäst...

Testade som hastigast Felix the Cat på vNES.com. Skojigt spel som jag aldrig hört talas om. Antar att det endast släpptes i USA.

#25109  by Bonomaul

Sanna wrote:Testade som hastigast Felix the Cat på vNES.com. Skojigt spel som jag aldrig hört talas om. Antar att det endast släpptes i USA.
Nope, kom till Europa också. Min kassett är FRA, men jag har för mig att det finns NOE också.

#25113  by Ufouria

Bonomaul wrote:Sanna skrev:
Testade som hastigast Felix the Cat på vNES.com. Skojigt spel som jag aldrig hört talas om. Antar att det endast släpptes i USA.

Nope, kom till Europa också. Min kassett är FRA, men jag har för mig att det finns NOE också.
Vad bra :) Det verkar dock vara väldigt ovanligt.

#25125  by Bonomaul

Att länka till pågående auktioner säger väl egentligen ingenting?

#25126  by Nystroem

Näe sant. Jag tyckte mig se att det var Köp Nu på den. Men jag måste kollat väldigt fel >.<

#25139  by Widar

Underbart att se att du har börjat spela igen, Bono! ^^

#25233  by Ufouria

Har precis kört igenom Mega Man 3 och igår kväll var det Mega Man 1.
Får aldrig nog av Mega Man. :P

#25287  by Azox

haha fan mitt mega man har stått på i en vecka nu utan att jag kört kan fan inte klara första slut bossen. den där stora bollen.

#25305  by AndiOne

hehehehe illa :D

#25312  by Ufouria

Azox wrote:haha fan mitt mega man har stått på i en vecka nu utan att jag kört kan fan inte klara första slut bossen. den där stora bollen.
Menar du den där gula gubben som ramlar sönder i bitar (Yellow Devil)?
Han är min favorit. Gillar musiken i det rummet oxå :)

#25418  by Azox

Ja precis han Sanna! Hur tar du han enklast?

#25425  by Nagai

Elec-mans vapen är bäst att använda på honom. :D :D :D

#25428  by Ufouria

Wohooo! Klarade nyss SMB 2 för första gången i mitt liv. :D

Så tråkigt var det faktiskt inte. Känns skönt att ha det överstökat. Har hängt lite som en mara att jag inte klarat SMB spelen. :P

Azox;
Precis som Nagai säger ska du använda Elec Mans vapen och skjuta Yellow Devil i ögat när det dyker upp.

#25429  by BelfegorC4

Grattis Sanna :) Blir det SMB 1 eller SMB 3 nu?
1:an är svårt enligt mig :( Medans SMB 3 är sjukt lätt att få extra liv i. Vid Värld 4 har man runt 50 extra liv :D Tar dock en lång stund att varva om man spelar igenom alla världar

#25431  by Nystroem

Trean är ju så sjukt långt. Har spelat igenom det en gång utan att varpa mig. Det räcker för resten av mitt liv ;P

Grattis Sanna :)

#25435  by AndiOne

Ja klara Mega Man 6 idag :)

#25437  by Ufouria

BelfegorC4 wrote:Grattis Sanna :) Blir det SMB 1 eller SMB 3 nu?
1:an är svårt enligt mig :( Medans SMB 3 är sjukt lätt att få extra liv i. Vid Värld 4 har man runt 50 extra liv :D Tar dock en lång stund att varva om man spelar igenom alla världar
Nystroem wrote:Trean är ju så sjukt långt. Har spelat igenom det en gång utan att varpa mig. Det räcker för resten av mitt liv ;P

Grattis Sanna :)
Tack :)

SMB 1 är på tok för tråkigt för att jag ska vilja köra igenom det. :(

SMB 3 är skoj men som sagt det tar ju så lång tid att köra igenom alla banor och världar. Spelade det för några månader sedan. När jag tillslut kom fram till sista världen orkade jag inte längre utan stängde av. :P Vet inte om jag orkar köra det igen.

Grattis AndiOne :)
Önskar att jag oxå hade Mega Man 6 och ett amerikansk NES. Ska skaffa mig det i framtiden. Va skoj det ska bli :D

#25438  by BelfegorC4

Men lilla Sanna :D Tar ju 10 minuter max att varva SMB 1 :D

Warp 1:2 --> 4:1 Warp 4:2 --> 8:1 :D

#25441  by AndiOne

Sanna wrote:
Grattis AndiOne :)
Önskar att jag oxå hade Mega Man 6 och ett amerikansk NES. Ska skaffa mig det i framtiden. Va skoj det ska bli :D
Tack =O)

MegaMan6 funkar klockrent på moddad PAL maskin :)

#25443  by Ufouria

BelfegorC4 wrote:Men lilla Sanna :D Tar ju 10 minuter max att varva SMB 1

Warp 1:2 --> 4:1 Warp 4:2 --> 8:1
Men då har man ju inte klarat det utan fusk och då räknas det inte. :(
AndiOne wrote:MegaMan6 funkar klockrent på moddad PAL maskin :)
Går det inte långsamt på en sådan? Har ingen moddad NES heller. :cry:

#25446  by AndiOne

Så långsamt går de ju inte..
Inte så ja stör mig på de iaf

#25447  by WERY

Det bara låter tillräckligt slött för att man ska sakna originalkvaliten. Är fortfarande sur att min MM6 saknar regionschip så jag inte kan spela det. Min var ju PAL så jag fick modda tillbaka den till USA men det nya chippet höll inte så länge :cry:

#25476  by Azox

Jah men de är skitsvårt å undvika att bli träffad av hans kroppsdelar när han byter sida.. hmm får öva mer kanske! Om man lyckas dö på någon boss efter han, måste man köra om alltihopa igen då lr?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 227

Instagram #sndb.se