• Spel som inte är så kommersiella, men toppar era listor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#251897  by sebbe091

Jag tänkte bara dra upp en tråd för att höra ifall ni har några förslag på spel som inte blev lika kända som Zelda, Rush n' attack, Super Mario osv. och ni verkligen verkligen rekommenderar att spela.

Jag har inte så mycket koll på NES spelens "underground" del. Har mest jättekommersiella spel på min hylla :)
 #251952  by segis

Wizards and Warriors, Metal Storm, Bucky O'hare, Shatterhand, journey to silius :)
W&W är nog ett älsklings spel till mig :D älskar musiken och kontrollen tycker jag e ganska bra (svår i början men blir roligare och roligare) dessutom kostar det inte många kronor att köpa
 #251955  by Ufouria

Jag älskar oxå W&W. :) Mystiskt, magiskt, sagolikt, plocka diamanter --> som en saga.

Andra mindre kommersiella spel som toppar min lista är:
Blue Shadow
Power Blade
Shatterhand
Joe & Mac
Samson

Svårt att veta vart gränsen går till kommersiella spel.
 #251956  by many

Helt klart Clu Clu Land, spelade det så mycket när jag var liten (hade bara det och Ice Climber första året) att jag kunde banorna utantill. Tar fortfarande fram det då och då för ett rejs.
 #252423  by Ufouria

Kom att tänka på Turrican. Har en hatkärlek till det spelet. På något sätt älskar jag det och på ett sätt tycker jag inte om det eftersom det inte är 100% linjärt. Blir lätt frustrerad på de sista banorna när jag irrar omkring även om jag alltid kommer rätt tillslut.

Instagram #sndb.se