• Fodral

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#246290  by Dimu

Hej ny här. Det är så här att jag har en ruskigt massa fodral till nintendo,, finns det nå värde i dom? DOm flesta jag har är från 86 helt i nyskick aldrig använda etc...

Sen undrar jag, Kan man se skillnad på ett spel, etc Super mario bros, Mega man första utgåva.. typ 86?, och ett senare släpp av samma spel.. Kan tänka mig att dom första utgåvan e mer värda, mer rare typ..?
 #246297  by Yxerius

Dumpa in lite bilder så kommer du få mer hjälp än du behöver.
 #246303  by Pinge

Hej och välkommen!
Skriv gärna en presentation i den delen av forumet!

Det kan vara riktigt mycket pengar i fina boxar!
 #246323  by Dimu

Yxerius wrote:Dumpa in lite bilder så kommer du få mer hjälp än du behöver.

Nu har jag allt på farsan vind 10 mil från där jag e nu : ) men e jag där ska jag samla ihop allt ....

Men spelen jag har till är dom mest classika spelen, farsan var smart nog att gömma undan allt när jag var barn hahah

har väl en cirka 20 spel har jag för mig punch out, super mario, kid icurs, mach rider, duck tales trackon field, gradius. ice climper etc
 #246325  by Yxerius

E de kanon skick och rätta titlar kan du nog tjäna ett par tusen.
 #246331  by Dimu

ofan det var mer än vad jag visste om. fick upp ögonen efter aftonbladet skrev om det där sport spelet : )

Vilka titlar har ett bra värde? Sen en fråga till .. Är det nån skillnad på en förstautgåva på ett spel och ett lite senare släpp på samma spel?
Last edited by Pinge on 19 Feb 2010, 23:03, edited 1 time in total. Reason: Onödig citering av senast skrivna inlägg! Ta en kik på reglerna!
 #246334  by Pinge

jo det kan i en del fall vara skillnad i utgåvor! speciellt dom tidiga.. t.ex att de första saknar streckkod och Tm märkning med mera..
 #246350  by DavidBluBB

Small box är ju generellt sett dyrare än big box också.
 #246362  by Pinge

[-X

Följande spel går bigbox normalt dyrare än smallbox:

Ice Hockey
Tennis
sen även Zelda I och II skulle jag tro!
 #246372  by DavidBluBB

Generellt sa jag :)

Brukar inte Zelda 1 o 2 kosta ungefär lika mycket Big och Small box?
 #246449  by MXS

Jo om de är i likvärdigt skick går de nog ungefär för samma peng.
Men generellt är väl de höga versionerna ovanligare. Zelda 2 hög box skulle jag säga är tuffast.
 #246456  by DavidBluBB

Jag tycker Small box är snyggare än Big box vad gäller Zelda spel. Vet inte riktigt varför :-k
 #246649  by MXS

Alla NES spel hade varit snyggare i smallbox, idén med frigolitbiten är ett totalt värdelöst påhitt.
 #246659  by Pinge

det handlar väl om exponering i hyllorna! ska synas mer! :)
 #246722  by Erik.L

låter som ett amerikanskt påhitt "större är bättre!"
 #246724  by DavidBluBB

Det var Amerikanska påtryckningar som gjorde att vi i väst fick big box.
 #246937  by Gixen

Se nu till att inte frestas av eventuella bud genom PM, utan lägg upp dem till försäljning på forumet så alla får en chans. Då får du dessutom bättre betalt för dem. :yes:
 #246944  by WERY

MXS wrote:Alla NES spel hade varit snyggare i smallbox, idén med frigolitbiten är ett totalt värdelöst påhitt.
Nja faktiskt inte. När jag började samla kallade jag frigoliten för stötdämpare för jag kom på att om man tappade ett komplett spel i golvet med undersidan neråt så skulle inte kassetten gå sönder :DOG

Jag har inte testat det men det fattar alla att spelet klarar sig bäst om undersidan slår i först när frigoliten är i ;)
 #247055  by Kreese

Spännande! Detta kan ju bli riktigt skoj att följa. Snygga boxar vill vi se, bilder!!! \:D/
 #247057  by Tawny

vi tackar random amerikan för att få hit folk :)
 #253475  by cartman

kommer det komma några bilder då? Är själv sugen på en del och att de är i nyskick gör ju det hela ännu bättre :)
 #253546  by Lirod

Japp, det skall bli kul att kika på dessa.

Instagram #sndb.se