• Fråga om NES Advantage

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#239674  by Lirod

Jag har hittat ett amerikanskt NES Advantage i kartong med manual som jag är intresserad av, skulle den fungera i mitt svenska NES? Om det redan finns en tråd som tar upp detta får ni ursäkta mig men jag letade efter en utan att finna någon.
 #239690  by Lakanman

Svenska handkontroller / zapper funkar iaf i mitt amerikanska NES så antar att den gör det. Men jag är inte hundra.
 #239704  by AlmostOriginal

Har märkt att när jag använder min Advantage i min HOL enhet med biltema transformator (9V 1000 Mah) så kommer det upp små små vit fläckar på skärmen. Någon fler som haft samma problem?
 #239708  by Ufouria

Det är säkert ingen annan som har använt en Advantage i en Holländsk konsol med biltema transformator. :lol:
(inte många som har allt det där skulle jag tippa på)

Blir det små små vit fläckar på skärmen om du använder en vanlig HK i den holländska konsolen med biltema transformator?
 #239712  by AlmostOriginal

Nej bara när jag använder advantagen. Kan det vara för att det fattas 300 mah (0.3 A)?
För jag använde en transformator med endast 300 mah och då funkade knappt något spel och den spunka som f*n.
Advantagen använder ju trotts allt små dioder.
 #239810  by Lirod

Ingen annan som har erfarenhet av detta? I så fall antar jag att det bara är att prova.
 #239839  by AlmostOriginal

Kom ihåg att inga handkontroller fungerade i min nes enhet. Kontroll porten såg väldigt underlig ut. Kontroll portarna var löd i en platta och den gick inte att demontera :( Så herr bultsax fick lösa problemet så satte jag bara in en kontroll port från en slät nes och efter det har det funka perffa :good:
 #243245  by NTM

Det råka inte vara så att din NES enhet var en utanför Sverige Europeisk enhet. Dvs en NESE-001. För då måste du använda NES-004E kontroll, de svenska funkar inte alls.
Men det går ganska lätt att fixa genom att koppla förbi dioderna som sitter på kontrollportkortet (plattan). Hade samma problem på min tyska enhet men mina svenska kontroller. Har nu fixa båda portarna och nu fungerar det utmärkt :D
Vi här i Sverige kör de amerikanska kontrollerna av någon anledning, det är anledningen.
Last edited by Snutteliten on 15 Feb 2010, 11:32, edited 1 time in total. Reason: Läs reglerna om citering. http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=4792
 #257263  by 0LD5K00L

Det funkar jättebra, själv har man en amerikansk advantage serru :good:

Instagram #sndb.se