• Zelda batterier

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#19290  by Bonomaul

Någon som orkar öppna och kolla vad det ska vara för batteri, eller på annat sätt kan deklge mig den informationen?
Jag har öppnat 3 stycken här nu, men allt jag fått fram är att det heter CR xxx 32, resten av siffrorna/bokstäverna har varit dolda.

Är det någon som vill ha nya batterier så har jag billiga..

#19298  by its123baby

Har inte tittat men skulle gissa på CR2032 det är den vanligaste typen av dom batterierna :)

#23313  by Widar

Någon som har en länk till hur man byter batterier?

mvh

#23316  by J. Lilja

Widar wrote:Någon som har en länk till hur man byter batterier?
Nope, inte just nu. Men du bör vara medveten om att det krävs viss lödvana och en stor del försiktighet om du inte vill förstöra kretskortet. Så om du inte är helt hundra föreslår jag att du överlåter det åt någon kunnig.

#23318  by Widar

J. Lilja wrote:
Widar wrote:Någon som har en länk till hur man byter batterier?
Nope, inte just nu. Men du bör vara medveten om att det krävs viss lödvana och en stor del försiktighet om du inte vill förstöra kretskortet. Så om du inte är helt hundra föreslår jag att du överlåter det åt någon kunnig.
Jag har jobbat med finlödningar i 4 år, är certifierad och har chippat över 40 PS2 inklusive PSTWO så jag tror allt att jag pallar med det. ;)

#23320  by Widar

För att svara på min egen fråga;
http://www.the9thkey.com/games/Nesbatt.htm

Verkar dock som man behöver en rejält varm spets. Får bli till att fixa. :)

#23324  by J. Lilja

Widar wrote:Jag har jobbat med finlödningar i 4 år, är certifierad och har chippat över 40 PS2 inklusive PSTWO så jag tror allt att jag pallar med det. ;)
Ja, då skulle jag nog vända mig till någon med lite mer erfarenhet om jag var du! [-X :wink:

Skämt å sido, då kanske man kan anlita dig till att chippa en japansk Ps3 till att svälja blueray-skivor från alla regioner när det blir aktuellt..? :-k

#23326  by Bonomaul

,,och återigen. Vill ni ha batterier så får ni dem nästan gratis av mig.

#23333  by Widar

Bonomaul wrote:,,och återigen. Vill ni ha batterier så får ni dem nästan gratis av mig.
B-B-B-Billigt!

Har du kontakter på dem?

Pris för 5 stycken inklusive frakt?

#23370  by Bonomaul

Hade kontakter. Har ett gäng liggnades här hemma. Vet inte vad de brukar kosta i affären, ca 25:-/st eller så va?

Minst halva priset har du ju iaf, kanske en tia styck eller så. Frakt 11:- för 5 st. skulle jag tro. Alltså ungefär 50:- inkl. frakt för 5 st.

#23410  by Gsmhacker

Bonomaul wrote:Hade kontakter. Har ett gäng liggnades här hemma. Vet inte vad de brukar kosta i affären, ca 25:-/st eller så va?

Minst halva priset har du ju iaf, kanske en tia styck eller så. Frakt 11:- för 5 st. skulle jag tro. Alltså ungefär 50:- inkl. frakt för 5 st.

Tommy Eriksson
Vintrosagatan 58
12474 Bandhagen

vart sätter jag in stålarna ? :roll:

#23419  by Bonomaul

Hur många ska du ha? Pm'a

Instagram #sndb.se