Hejsan hoppsan! Jag har nyligen återupptagit spelandet av mitt gamla Zelda, och har upptäckt ett problem som aldrig uppenbarat sig förut. När man har spelat en stund (cirkus en kvart kanske) kan man se hur en grön fläck i storleksordning av en snusdosa ungefär (storleken varierar) sakta uppenbarar sig på vänster sida av tv-skärmen. Den påminner om märket som blir när man sätter en magnet mot en tv eller monitor, och det läskigaste är att den finns kvar om jag stänger av neset och byter kanal! :shock: Dock försvinner den om jag startar om tv:n. Jag har aldrig varit med om något liknande förut. Jag har testat att byta konsoll och det blir samma sak då. Efter mycket testande har jag upptäckt att det här problemet återfinns när jag spelar min Micro Machines plug-thru-kassett. Men jag får inte det här problemet med några andra spel! Min slutsats är att det måste bero på tv:n. Jag spelar på en 28" LG widescreen.
Är det någon som vet vad det här kan bero på, eller har ni upplevt samma sak själva? Jag är mycket konfunderad och tacksam för svar. Man vill ju inte elda upp bildröret.

F.d. ordförande i föreningen nesdb.se, but now I am become Death, the destroyer of worlds.
NES Checklist v1.31
NES Checklist v1.31