instinqt wrote:Måste bara säga att det ser ganska omfattande och maffigt ut för att bli endast ett brev. Säker på att du inte skrämmer honom? 
Vad är frågan kring Ice Climber där i början egentligen?
Jag hoppas ju inte att han är så lättskrämd
men tänkte också att det skulle vara ett tecken på att vi är seriösa (o totalt insnöade).
Jag har tänkt så här i Ice Climber exemplet:
Han köper spelet, ser en dålig översättning, ringer och klagar, får jobbet, gör en ny översättning.
Jag vet inte exakt vad det var som gjorde att han ringde (Bergsala) men om det var skillnaden "Riktningsknapp" kontra "Styrknapp" och han började jobba (exempelvis) 870101 då kan vi ringa in 2 saker.
1) Vi får en till vattendelare mellan äldre och nyare saker (och dessutom ett ungefärligt datum på den) precis som vi "vet" att 3-skruvars spel är nyare än 5-skruvars.
2) Vi får också en bekräftelse på vilka spel som kom tidigt för om vi aldrig hittar en Balloon fight manual med texten Riktningsknapp, då kan man ju ifrågasätta om den verkligen släpptes i dec 86 i Sverige.
+ extrabonus: Eftersom jag helst vill ha 5-skruvars cart så kommer jag från o med nu att vilja ha SCN-manualer med texten Riktningsknapp efter de är mer värdefulla (says who?)
Det jag försöker ringa in är om det var den saken som gjorde att han ringde.
Kan hålla med dig om de inklistrade Yaponmanualerna men då jag saknar motsvarande manual kan jag tyvärr inte jämföra men någon annan kanske kan. Är det samma så kan det kanske vara läge att plocka bort just det.
Vigdul wrote:Gun.smoke-reklamen i första inlägget, det är exakt det exemplar jag har i min ägo (syns på tejpresterna i hörnen). Du måste ha tagit det från kreeses sidan. 
Japp, stämmer. Båda två är tagna från hans sida.
Man kanske skulle kunna stryka saker som inte har med NES att göra men varför inte passa på när vi ändå har honom på tråden. Det här kanske kan vara intressant att kopiera över till SNES-forumet också. (?)
Tack för era synpunkter. Känns bra att få feedback, särskilt som jag inte själv har full koll på Yapon och SNES A4-manualer etc.