Oj oj, det blir svårt att välja några spel. Men
Super Mario Bros. 1 var ju det som man fastnade för på direkten.
Zelda 1 var extremt spännande och häftigt också. Just det där att man skulle leta grejor som vapen mm. och kunde spara. Det kändes som att det spelet skulle räcka i en evighet.
Punch Out, shit vad mycket vi spelade det! Jag var nog sämst och hade minst erfarenhet av spelet så jag kollade mest på. Men när alla gått hem gav jag mig på ett försök. Jag klarade den gubben som alla inte klarade på första försöket! Bald Bull

Dock har jag aldrig klarat Super Macho Man, så nån dag får jag verkligen sätta mig och träna upp mig och klara spelet...
Kid Icarus, spelade vi många timmar. Först hyrde vi det några gånger (fasen vad vi blev irriterade att koderna inte funkade i början på de första banorna!). Sedan lånade vi det av nån kompis kompis. Då lyckades vi klara det.
Metroid, lätt ett av de bästa spelen som gjorts genom tiderna, till alla format! Den enorma spelytan, alla världarna och alla vapen och tillbehör. Bossarna, shit vilket spel det är och var. Musiken är fruktansvärt bra (förrutom några av melodierna som man blir fruktansvärt nervös av!). Märkligt nog har jag nog inte spenderat mer än nån timma på Super Metroid till SNES, vilket antagligen är en riktig miss då uppföljaren borde vara riktigt bra!
Inget av spelen jag skrivit hittills hade jag själv! :shock:
De jag hade var Kung Fu, Ice Climber, Duck Hunt, Golf och sen köpte jag även Zelda 2 när det kom. Det var nog alla jag skaffade!
När
Super Mario Bros. 3 släpptes hade jag redan sålt mitt NES! Shit när var det? Eller vänta nu, jag sålde det nog kanske aningen senare. Jag vet att jag lånade hem en pirat version av SMB 3 som man kunde fuska på, och få fram P-vingar mm hela tiden... Jag spelade förövrigt SMB3 på nån Famicomklon i en affär i Mjölby, sommaren 1991, några månader innan det släpptes (1991-08-29). Kände mig asnöjd att jag testat det innan det släpptes i Sverige! Fasen vad synd att man inte fattade nått på den tiden, tänk om det var riktiga Famicoms som de importerat? Kanske inte troligt va?