• Roligaste Zapper spelet?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#1610  by Lakanman

Vilket Zapper spel tycker ni är roligast?

Barker Bill's Trick Shooting har jag aldrig kört och tänkte försöka få tag i det. Är det vettigt eller bara skit?

#1618  by Riwallen

Har aldrig spelat Barker Bills. Däremot kan jag säga att To the earth är en skitgrym spelidè men katastrofalt svårt eller rättare sagt omöjligt.

#1622  by Kreese

Jag har aldrig varit någon Zapper älskare direkt. Men jag hade en förr när jag var yngre och då hade jag bara Duck Hunt. Det blev lite trist i längden... Kommer dock ihåg att min Mamma tyckte det var skoj när vi spelade det, när man missade och hunden skrattade. :)

Gumshoe är faktiskt ganska skoj, i alla fall tyckte vi det då. Det var ett sånt spel man gillade att spela, men inte direkt ville köpa det. Jag spelade det hos en kompis ganska mycket. Fast jag ska erkänna vi satt inte så långt från TV'n precis... Kanske nån centimeter ifrån rutan för att vara exakt. :oops:

Image

"Mycket udda plattformspel där du styr karaktären med Zappern. Genom att skjuta på honom hoppar han och du kan undvika hinder, hela tiden rör han sig själv åt höger. Banorna är väldigt långa och det är inte helt lätt att ta sig igenom dem."

#1624  by Lakanman

Kreese wrote:Jag har aldrig varit någon Zapper älskare direkt. Men jag hade en förr när jag var yngre och då hade jag bara Duck Hunt. Det blev lite trist i längden... Kommer dock ihåg att min Mamma tyckte det var skoj när vi spelade det, när man missade och hunden skrattade. :)

Gumshoe är faktiskt ganska skoj, i alla fall tyckte vi det då. Det var ett sånt spel man gillade att spela, men inte direkt ville köpa det. Jag spelade det hos en kompis ganska mycket. Fast jag ska erkänna vi satt inte så långt från TV'n precis... Kanske nån centimeter ifrån rutan för att vara exakt. :oops:

Image

"Mycket udda plattformspel där du styr karaktären med Zappern. Genom att skjuta på honom hoppar han och du kan undvika hinder, hela tiden rör han sig själv åt höger. Banorna är väldigt långa och det är inte helt lätt att ta sig igenom dem."
haha det gjorde jag med. Kom rätt långt då. Var svårt iaf

#1629  by Loopus

Barker Bills Trick Shooting är faktiskt ganska kul... iden är ungefär samma som i Duck Hunt men mycket mer varierad - svårt att inte vara det.

To the Earth är f-n ta me omöjligt!

#1642  by Lakanman

Loopus wrote:Barker Bills Trick Shooting är faktiskt ganska kul... iden är ungefär samma som i Duck Hunt men mycket mer varierad - svårt att inte vara det.

To the Earth är f-n ta me omöjligt!
Kanske ska försöka mig på att hitta barker då :)

#7978  by nes_nerd_no_1

Såååå då var det dags för en av mina "expertkommentarer" då ;)

Det bästa Zapperspelet som finns är helt klart Color Dreams "Baby Boomer".
Lustigt att det krävdes ett olicencierat företag för att göra ett Zapperspel som man inte ruttnar på efter 5 minuter...

#7986  by WERY

Jag gillar iden med Wild Gunman och denne har jag samt Duck Hunt och The Adventures of Bayou Billy som oxå är bra. Jag ska köpa To the Earth och har mina funderingar på Mechanized Attack som clusster har. Det spelet kan jag rek. om du gillar mkt action i samband med skjutandet.

Skulle tro att det sämsta spelet till zappern är Hogans Alley då det saknar all mening och bara skulle kunna betraktas som bonus på en dubbel-kassett.

#7988  by Lakanman

Barker Bills är rätt ok.. Men spelet operation wolf borde ju funka med zapper?

#7989  by kungdavid

Trick Shooting var rätt kul och varierande iallafall - pluspoäng för hunden som är med igen :) ... men längesen jag körde nu. Tycker Zappern är lite för "klickig" för att orkas med i längden.

Annars är ju minispelet med agent-skytte i Track & Field II en höjdare, gick väl att använda Zapper om jag inte minns fel. Ett litet genialiskt spel i alla sin absurditet ... jag menar, ett mellanspel i OS ... som går ut på skjuta agenter ... undrar vem som kläckte den idén. Hangglidern var också kul, men kanske OT :)

#8287  by Cpt Tuttle

To the Earth är ju omöjligt även om man håller pistolj**eln mot rutan... :(

Lägger nog min röst på Wild Gunman, men med reservation för att jag aldrig kört Gumshoe eller Trick shooting...

#21347  by rocc

Køpte trickshooting før ett halvår sen.. and what a load of crap! nej
det var ingen hit på något vis, først var det før lætt o sen pløtsligt før
svårt. Håller mig hårt o fast till duckhunt. Kom tvåa på kompisturnerningen
i somras vilket græver mig djupt :(

#21348  by BelfegorC4

Jag hör lite negativa saker om Barker Bill´s Trickshooting här :( Dags att ändra på det :) Trickshooting är anledningen att jag gillar zapper spel. Ett helt underbart spel som är mycket roligt. Spela det sista alternativet så får man variation i spelandet.

Mitt första spel på tradden blev just Trickshooting och det startade mitt samlande. Om man nu kan kalla det för samlande ;) Spelar ju alla spel jag köper. Nes nerd. Vad får man ge för baby boomer?

#21377  by nes_nerd_no_1

Vet inte som sagt...
Ska hämta spelen inom några dagar.
Vad vill du ge om vi börjar i den ändan?

#21402  by Sörbom

Operation Wolf funkar med Zappern men om det är så jumlans roligt vete fan..

#21408  by BelfegorC4

nes_nerd_no_1 wrote:Vet inte som sagt...
Ska hämta spelen inom några dagar.
Vad vill du ge om vi börjar i den ändan?
Har inga pengar att ge denna månad :( Fick köpa lite skolböcker, var mer intresserad över om det var närmare 100kr eller 300 ;)

#21414  by Riwallen

Måste erkänna att jag knappt aldrig använt zappern.

Har lite svårt att uttala mig om vilket som är min favorit då.

Har typ bara spelat Duck Hunt och To the Earth och av de spelen så måste ju Duck Hunt vinna överlägset.

Hur faan kan man klara 1:a banan på To the Earth löjligt

#21433  by Widar

Riwallen wrote:Måste erkänna att jag knappt aldrig använt zappern.

Har lite svårt att uttala mig om vilket som är min favorit då.

Har typ bara spelat Duck Hunt och To the Earth och av de spelen så måste ju Duck Hunt vinna överlägset.

Hur faan kan man klara 1:a banan på To the Earth löjligt
Första banan går, men sen är det svårare. :)

Instagram #sndb.se