• Frågor om svarta serien (smallbox)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#74181  by Bonomaul

Fint.
Det ska väl dock påpekas att det mer eller mindre rör sig om egenhändiga spekulationer från hans sida där, men en bra början är det ju helt klart för att få rätsida på problemet.
 #211179  by Frassni

Har hittat några auktioner med Svarta serien var boxarna ser ganska fina ut, dock är manual och kassett frg utgåvor. Det jag undrar är ifall man kan se någon skillnad mellan de skandinviska boxarna och de som kom ut i Frankrike (Antar att det är det FRG står för?)

Jag kommer inte köpa dessa, utan är endast bara intresserad ifall det är så att de ser exakt likadana ut.

Här kan ni se auktionerna:
http://www.tradera.com/category/categor ... listtype=1
 #211183  by Pinge

om det bara står EEC på flärparna så är den förmodligen inte likadan som dom som såldes i Sverige...
 #211184  by Frassni

Okej, vad är det som skiljer dessa åt i så fall?
Så om det inte är någon märkning alls, då är de identiska?
 #211191  by andersb80

mmm, hittade inte riktigt svar där... svarta små boxar i både versionen utan märkning på flärp och med märkning EEC på flärp är släppta i Sverige? Så de där "franska boxarna" ser likadana ut en box som släpptes i Sverige?
 #213739  by Ac0122

Det finns inget smallbox som har SCN på kartongen eller "Imported by Bergsala" eller hur ??
 #213785  by Huddik

Vi kommer aldrig få något rakt svar på det. Varianterna verkar också bero på vilket spel det rör sig om.
Dvs.. alla varianter på boxar finns NOG inte på alla olika SCN speltitlar. Jag har nämnt de här observationerna tidigare.
Personligen tror jag inte att tex Clu Clu Land såldes med "seal of q..." i sverige. Jag har då aldrig sett ett sånt ex som ger intrycket av att ha inhandlats av "svensson" på 80-talet. Däremot verkar det vimla av dem i tyskland.
Som det redan skrivits i tråden så finns det dock massor av varianter när det gäller SMB och andra högvolymare.

Man få observera vad som finns på marknaden och sedan bilda sig en egen uppfattning för nått facit kommer aldrig. :)

Instagram #sndb.se