Så den korrekta rubriken borde väl vara Vatten kan vara skadligt för hälsan?

Däremot kan Wii vara skadligt för TV-apparater http://www.youtube.com/watch?v=ghk0twrrPi4

Moderator: Moderatorer
emadal wrote:Ja, och iom att dessa kontrakt skrevs så hade Nintendo kontroll över hela utvecklingen och spelets vara eller icke vara. Att spelen blev bra, det var de ju tvungna till, då man inte kunde göra dem bättre på en annan konsoll eller göra flera konverteringar och därmed spä på vinsten. Ett sådant koncept blir en vinnare i kvalitet. Och att Nintendo höll sådan kontroll över de som tillverkade spelen, betydde att den absoluta motsatsen som tex Commodore 64 var i det hänseendet med spel som "Commando Libya" inte kunde uppstå. Så att det tillverkades kvalitetsspel till Nintendo 8-bitars berodde på den strikta ramen Nintendo byggde upp, ala APPLE.Jättegulligt, synd bara att det inte stämmer alls. Nintendos "kvalitetskontroll" fanns bara i USA. Om du inte lagt märke till det innan så är de flesta NES-spel utvecklade i Japan, och Famicom hade nästan inga spärrar på det sättet. I Japan fick utvecklarna tillverka sina egna cartridges (vilket är anledningen till att det inte finns något standardiserat utseende på Famicom-spel). Så utvecklingsprocessen var upp till varje enskild utvecklare.
elektronhjarnan wrote:Alternativen var att antingen dansa efter Nintendos pipa och inte tjäna så mycket pengar de hade kunnat göra om de fått bestämma helt självaDu glömde skriva hasch
Cleareyes wrote:Att nintendo kan vara skadligt för hälsan råder det väl inget tvivel om? hörde talas om ett gäng dårar som tydligen åkt i bil halva natten till nåt ställe som hette hjo och där tvingats tränga ihop sig och sova tillsammans på golvet för att sen spela hela nästa dag?!Jag läste meningen och redan när du nämnde galningarna som satte sig i en bil så trodde jag innan jag hunnit läsa klart att dom skulle skjuta någon för att sedan skylla det på att dom spelat Contra.