• Fraser som användes/används vid spelande

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#185123  by WERY

När spelet fuskar brukar jag säga:
Fyfan vad spelet fuskar!! Sluta fuska då för helvete!! Din satans jävla fuskare!!! osv

När jag spelar bilspel kan det bli nåt i stil med:
Ge fan i o ligga i röven på mig då, din ultrafascistiske satan!
 #185656  by WERY

Skulle snarare säga Toads Turnpike då vissa spelare plötsligt bara åker iväg som om dom hade permanenta turbosvampar. Värre har det varit när man själv haft den tidsbegränsade turbosvampen och gasat som fan bara för att se en motståndare som inte har den ligga brevid och köra lika fort. Dålig stil säger jag bara.

Wario Stadium gillar jag dock skarpt av den anledning att man kan fimpa alla cheaters i rampen som dom hamnar sist. Det skapar obalans i poängställningen och gör en lättare till vinnare
 #197632  by Goomba

Jag brukade alltid använda mig utav "Jag ska bara spara" och sen 10 - 20 min senare när mamma kommer och frågar om man är klar så brukar man bara säga "Jag har inte hittat nåt sparställe än" Funkar alltid.

Men när man blir förbannad och dör hela tiden så finns det många ord man använder sig utav. Könsord är en klassiker.
 #198482  by Early90s

Jävla sviin. Med ett något förlängt "i". Men har svårt att bli arg på tv-spel när man spelar. Kanske om konsolen skulle krångla i spelet, att allt blev suddigt. Då skulle jag nog dra till med " jävla fitta" argt. Dessa två uttryck är dom enda jag använder. "Jävla" innan dessa två är nödvändigt. Men jag är mest apatisk i mitt spelande. Då jag spelar själv så blir det mest öppen mun och tomt stirrande. Kanske en näve upp i luften när man gjort något bra :lol: :lol: :lol:
 #202163  by xorox_88

pinge80 wrote:Fuck you mot konsollen/tv:n har förekommit här också :yes:
Även ngt bett i handkontrollen :$
har faktiskt aldrig bitit i en nes dosa jag :P men det tillkom diverse bitmärken å wii moten efter jag skaffade megaman 9 till det hehe

jävla skit spel är en klassiker tycker jag och vafan jag hoppade ju å fel å hoppa jävla bög gubbe.. vafaan gubben e ju efterbliven har hänt att man sagt ett par gånger oxå :P
 #202165  by xorox_88

xorox_88 wrote:
pinge80 wrote:Fuck you mot konsollen/tv:n har förekommit här också :yes:
Även ngt bett i handkontrollen :$
har faktiskt aldrig bitit i en nes dosa jag :P men det tillkom diverse bitmärken å wii moten efter jag skaffade megaman 9 till det hehe

jävla skit spel är en klassiker tycker jag och vafan jag hoppade ju å fel å hoppa jävla bög gubbe.. vafaan gubben e ju efterbliven har hänt att man sagt ett par gånger oxå :P

sen''vi spelar varannat liv ''' eller varannan bana å det första brukar man inte få spela på flera minuter på super mario 1

jag ska bara dö
jag ska bara spara
en bana till å typ 5 minuter till
 #202166  by elektronhjarnan

"Varannan bana / vartannat liv" är annars ett skitbra system. Jag vet inte hur många spel jag har spelat på det sättet med olika kompisar. Man gör även spel för enbart en spelare till ett samarbetsprojekt och man lär sig snabbt av varandras misstag under tiden, samtidigt som man får två olika infallsvinklar på lösningar till svårare partier.

Det saknar jag mycket faktiskt, att ha någon att spela på det sättet med. Det är svårt att klämma in i ett (någorlunda normalt) vuxenliv.
 #202239  by Cleareyes

När jag hör om era utbrott och svordomar föreställer jag mig att ni såg ut ungefär som den där ungen som skriker på tyska på Youtube och sen slår sönder hela tangentbordet (fick aldrig klarhet i om det var uppgjort eller inte, men ungen var skön hur som helst) :lol:
 #206286  by Ludu

Jag upptäckte mig själv ståendes och halvhögt säga "JA DUCKA!........ja ducka......" när jag spelade Shadow Warriors i fredags och med otroliga reflexer hann ducka undan en fågel som dök mot mig, jag var så himla imponerad av mig själv.

några sekunder senare kom farsan in i rummet och frågade om jag ville nåt :lol:

I hockeyspel (främst STIGA hockey-game, men även TV-spel) brukar låten "finLANDS måLIS åh åh åh, ÅH åh ÅH åh ÅH åh åh åh åh" (gissa vilken melodi om ni törs ;) ) sjungas varje gång det blir en snygg räddning eller flera snabba på rad. Låten blev för övrigt en running gag i gymnasieklassen så vi hade en STIGA-målis och noter till låten på vagnens banderoll 8)

Instagram #sndb.se