• Någon som är bra på Mega Man?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#3148  by bUs

Trots Mega Man-spelens storhet verkar det vara relativt få som spelar dem regelbundet(?). Jag tänkte därför kolla om det finns några bra Mega Man-lirare på forumet :) Själv är jag rätt bra, framför allt på MM 2 & 3 (klarat 2:an på 2 liv (1 liv på emulator) och 3:an på ett continue i alla fall). Är även rätt OK på 1:an (brukar dö något liv mot slutet) men jag kan inte låta bli att använda paus-tricket (fusket?) så det räknas kanske inte :P Har även lirat 4:an lite grann men inte tillräckligt... Jo just det, jag hade 6:an också ett tag men det gillade jag verkligen inte :?

Btw, behöver jag nämna att jag har "Dr Wily Stage 1" från MM2 som ringsignal på mobilen? :D

#3150  by maldrok

Jag har lirat mycket MegaMan i mina dagar... fast jag är inte den person som sätter sig och lirar och utmanar mig själv, då ska det vara ett äventyrs spel där man kan hitta fler saker isåfall.
Har klarat av

MegaMan
MegaMan 2
MegaMan 3
MegaMan 4
MegaMan 5
MegaMan 6
MegaMan 8
MegaMan X
MegaMan X2

har köpt X5 och 6 men måste firra ett Chippat PS först :-P eller om det ifnns nått annat sätt att starta NTSC spel

#3151  by bUs

Tja, egentligen säger det inte så mycket att man har klarat ett spel som dessutom har oändligt med continues :P

#3153  by Lakanman

Har aldrig gett det ett försök ens. Kollat på när en polare körde igenom 1-5 typ

#3173  by skogga

Gillar Mega Man rätt mycket och har väl varvat MM3 en j_vla massa gånger, så på bara 1-3 liv varvar jag den i dagsläget (dock ett tag sen jag körde den nu)

MM2 brukar jag ta och köra igenom de första bossarna emellanåt bara för att det är kul, och där dör jag inte heller något liv och ibland går det inte ens åt e-tankar.

MMX har jag bara varvat 1-2 ggr, men gör samma sak där som i MM2 att jag klarar de första bossarna bara för skojs skull.

De övriga provar jag på ibland, men väldigt sällan och tycker inte riktigt om MM I och MM II till GB då de är ganska svåra och lite trista.

#3183  by Pengu

Spelade Mega man 1,2,3 jäkligt mycket och de bland favorit spelen.
Sen spelade jag bara 4,5,6 för att klara dem.
Sen har det inte blivit mer. Mega man 7, X osv ger inte samma känsla :)
1 var nog svårast. sen 6:an. Ganska lätta spel ändån

#3184  by skogga

Förresten så har jag stött på en bugg en gång i MMX, jag hade fyra e-tankar och dog på Sigma, men när man startade om i hålet så kunde jag bara fylla upp 3 av tankarna?! skumm bugg.

Om jag inte nämde det så anser jag nog att MM3 är det bästa i serien, kan nog vara för att när jag var liten tittade på när min farbror spelade det och sen när han skaffade MM2 fick jag MM3 av honom och det var en av de få spel jag hade till NESen och även det bästa så det vart till att köra den MYCKET.

That's my point of view!

#3192  by bUs

Någon som har lust att tävla lite vem som kan klara MM2 och/eller 3 snabbast? :) Klockade första bossarna i MM3 förut och tog dem på 20 min nånting, kommer inte ihåg exakt. MM2 tar jag på under en timme i alla fall, har dock inte tagit tid. Kanske värt att nämna att jag spelar på NES och inte på emulator och spelen går i 50 Hz.

#3204  by skogga

MM2 har jag också för mig att det tog under en timme, men kan kolla här under veckan när jag hinner spela den. MM3 har jag tyvärr inte kvar på NES utan bara på GC (MMAC) och där tror jag det var fel hastighet.

#3206  by bUs

Har faktiskt spelat väldigt lite Mega Man på senaste och det är därför jag tycker att det skulle vara kul att tävla lite, så blir man peppad på att nöta spelen igen :) Spelade i princip varje dag för ca ett år sedan, men nu har mina skills skunkigt markant :?
 #200392  by rocc

Mega manspelen är det nog det enda spelen jag är något bra på och det jag relativt ofta spelar. Suttit mycket på Wii också och klarat varenda mission till Mega man 9 förtutom "döda alla bossar med endast en livsenergibar kvar" och "skada dig inte en enda gång genom spelet" och tro mig vissa av de där andra uppdragen är bra tuffa!

Megaman 2 är enklast, Megaman 1 en god tvåa men har aldrig klarat Megaman 3 utan att använda En...

Hur som helst är Megamanspelning en av de bättre avslappningsmetoderna.
 #204604  by Perry

Har klarat MM1-6 men när jag spelade om Mega Man (1) tidigare i år började jag tvivla på att jag verkligen fixat det... Visst måste det vara det elakaste spelet i serien?

Jag är inte "bra" på spelen i den meningen att jag känner till bossarnas svagheter osv. utan där tar jag hjälp av någon fusklapp (eller kör med vanliga armkanonen).
 #204632  by Perry

Jo, det är klart. Om man ska se vilket som är svårast att klara med ett begränsat antal liv, continues eller E så kanske det inte är ettan.
 #204743  by Ufouria

:MM :love:

Vet inte riktigt vilket som är svårast av dem. Troligtvis tycker man det spelet man spelat minst som är det svåraste.

Instagram #sndb.se