• Bubble Bobble secret room

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#204304  by rocc

http://www.youtube.com/watch?v=ULIDVodM4Kw

Detta rummet, någon som vet mer än det som står i kommentarerna till klippet?
Super skön musik iallafall, synd att man inte får höra det i gameplay men vet att det e med i ljudarkviet man får tillgång till när man varvar det.
 #204352  by Chefren

Dr. Per-Inge borde ha svar. Annars kan du nog ge upp att leta ;)
 #204375  by Pinge

det där e ingen usik jag känner igen, och vågar avfärda det som fake eller ett ljudspår som finns i koden men inte används i spelet...

eller så är det helt enkelt inte Nes versionen det rör sig om! dom "hemliga skattkamrarna" som finns på arkad finns ju inte i nes versionen
 #204382  by Ufouria

Älskar den musiken! :love:
Det är den som gör det värt att ta sig igenom båda varven. :D

Tror inte det finns något secret room med den musiken.
Däremot när man har klarat båda varven (inkl Super Bobble Bobble) med två spelare (eller plockat fram spelare nr 2 strax innan man dödar slutbossen) så efter alla slutbilder kommer det fram en skärm där man kan välja att lyssna på låtarna som finns med i Bubble Bobble samt några bonuslåtar. Minns inte vilket nummer denna låt ligger på men det är någonstans i slutet. Låt nummer 23 kanske (vild gissning).
 #204388  by Pinge

där ser man! :good:
 #204468  by Sol

Låten finns även i nåt annat spel, men vilket minns jag ej.

Arkanoid?
 #204605  by bjomark77

På C64 versionen finns Diamant rummet, om man inte dör innan bana 20 eller om det är 30, så kommer det upp en port till ett diamantrum med massor av poäng att plocka, men jag kommer inte ihåg musiken.

Ingen som har en C64, i skåpet och kan kolla.
 #204694  by Pinge

det är ngt plinkande bara om jag inte minns fel... .. kommer en efter 20 banor
30 banor
40 banor
alla förutsätter att man inte dött ngt liv innan, och man kommer bara dit om man tar dörren som dyker upp som item!

Om man klarar 50 banor utan att dö så kan man warpa sig till bana 70

(detta gäller iallafall arkadversionen, men skulle tro att det är samma på C64)

Instagram #sndb.se