• Retro duo?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#203295  by Cleareyes

Nån som testat en retro duo?

för oss som inte samlar på nes/snes utan bara på ett smidigt sätt vill kunna lira ibland kanske det kan va nåt? ligger på runt 30 dollar (200kr) i usa och tar både nes och snes + kommer med 2 kontroller.

känns ju som en rätt smidig grej att ha framme som inte tar nån plats. amerikanska utgåvar är väl många gånger att föredra i vilket fall som helst både spelmässigt och prismässigt jämfört med svenska, är dom inte?

för er nintendo "purister" är det så klart inget alternativ, denna bastardskapelse, men kanske för oss andra ;)

Image
 #203309  by Pinge

ja det e fan sant! det bästa snes spelet! :yes:
 #203311  by rocc

Jag såg några sådana på tradera o ska absolut köpa när budget o tillfälle ges =) Nes är roligare o mer nostalgiskt än snes men det finns absolut riktigt roliga titlar till det med... Dessutom är jag spelare mer än samlare så.
 #203316  by Cleareyes

Kontrollen ser ju lite plastig ut men det går att köra med en originalkontroll också vad jag förstått. att köra sneskontroll med nes föredrar jag framför den stenhårda neskontrollen....

den har ju hyfsat kompabilitet:

Plays Original Nintendo 8-Bit Games
Plays Original Super Nintendo Games
Plays Original Japanese Super Famicom Games
Plays Original European (PAL) Super Nintendo Games
 #203318  by BelfegorC4

:( :(

Retro Duo Problems
The Retro Duo has far less compatibility issues than the FC Twin; however, there are still some games that encounter difficulties. Battletoads, Paperboy and Super Mario RPG won't work, just like with the FC Twin (some earlier releases of Mario RPG can work). Super Mario Bros. 3, Castlevania III and Kirby's Adventure have issues with the sound quality but otherwise appear to play fine.
 #203321  by rocc

Cleareyes wrote:Kontrollen ser ju lite plastig ut men det går att köra med en originalkontroll också vad jag förstått. att köra sneskontroll med nes föredrar jag framför den stenhårda neskontrollen....

den har ju hyfsat kompabilitet:

Plays Original Nintendo 8-Bit Games
Plays Original Super Nintendo Games
Plays Original Japanese Super Famicom Games
Plays Original European (PAL) Super Nintendo Games
Neskontroll is the original and the best!
 #203631  by MXS

BelfegorC4 wrote:Den stora frågan är ju, klarar den att spela Super Mario RPG ;)
Jo Super Mario RPG ska fungera med RetroDuo. Här är en bra genomgång av maskinen från Videogamecentral. Dom är både kunniga och intressanta att lyssna på. Dom testar både JAP/US/PAL, samt olika varianter med converters, game genies, super game boy och vanliga tillbehör.

http://www.youtube.com/watch?v=1kcCbgVkfY4
 #203645  by Cleareyes

ja det var en bra video, verkar som det mesta funkar inkl mario rpg
 #203846  by skogga

Har både RetroDuo och Mario RPG och kan då meddela att det inte funkar, men av vad jag läst ska det funka med de första utgåvorna av Mario RPG som inte har lika hård regionslåsning som de senare.
 #203908  by Cleareyes

Får jaga en tidig utgåva annars, men har aldrig kört mario RPG så jag vet inte vad jag går miste om :-k
 #203911  by Pinge

du missar hours of fun!
 #204009  by Cleareyes

Om det hade varit WARIO RPG... då hade det varit illa om det inte funkat!
 #204012  by Pinge

:lol:
 #204569  by Pinge

jepp! det är det till snes!

Instagram #sndb.se