• Regionskodfråga

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#202365  by luukas_74

Hej

har Ice Hockey cart som är omärkt på baksidan men på framsidan står det NES-HY-EEC..undrar om den är scn-såld??

undrar eftersom jag har en exakt likadan men där står det på scn på baksidan??
 #202387  by Sol

Bra fråga, kan ju vara såld här men EEC kom väl i andra EU-länder i örjan också.

Jag har ett omärkt Gumshoe som har FRG bak (Finns bara som EEC i Sverige). :P
 #202391  by Pinge

jag har tre olika Ice Hockey!

Alla har EEC fram och en har inte Scn bak.. den utan scn är med största sannolikhet svensksåld... sitter en namnlapp på och jag hämtade spelet hos en kärring ute i skogen typ.. då hade spelen legat nerpackade i 15år...

dom två med scn har olika SoQ på framsidan!

Sol: jag har en omärkt Gumshoe 5s. köptes ihop med box och scn manual... ingen garanti för svensksåld iofs
 #202401  by luukas_74

hm....ok,EEC fram & inget bak....kan jag sälja den som ett scn cart?....vill ju inte lura köparen?....tycker själv detta är lite skumt :?
 #202402  by Ufouria

Undrar om IH kassetten som kom i BB är märkt SCN på framsidan. Någon som har det och kan kolla?
 #202403  by Pinge

[-X

är inte scn om det inte står scn!
 #202406  by luukas_74

ok...inte scn märkt är inte scn då.....men då måste jag bara ställa frågan hur det är med tex 5 skruvars Ice climber som är totalt omärkt & köpt "back in the days" i svedala som jag nästan kan garantera att den är svensk sålt.....jävla koder hit & dit...
 #202410  by Pinge

scn betyder inte svensksålt, har du inte fattat det ännu?!
 #202411  by luukas_74

det jag väl att det inte står för svensk sålt,men nu pratade jag om Ice climber spelet som ÄR SÅLT i SVERIGE!!!

kan nån bara svara på min fråga som jag ställde i början?...alltså finns det ice hockey scn som är omärkta på baksidan?
 #202414  by Ufouria

Nej det finns inget Ice Hockey SCN som är omärkt på baksidan.

Edit: På min Ice hockey kassett står det EEC på framsidan och SCN på baksidan.
 #202416  by Pinge

finns inga spel som har scn och inte har det på baksidan skulle jag tro,,,
 #202417  by Early90s

Ice Hockey spelade jag för första gången för några dagar sedan, mycket kul spel. Men lär vara roligare att spela med andra spelare. Jag torskade stort dom första matcherna, det var innan jag kom på att man kunde styra målvakten ](*,) :lol:
 #202418  by Gsmhacker

Ice climber som är totalt omärkt & köpt "back in the days" i svedala som jag nästan kan garantera att den är svensk sålt

NÄSTAN :-k det va ju köpt i svedala eller :?
 #202463  by tokvev

Mitt Ice Hockey som jag köpte back in the day (-91) är EEC på framsidan och inget på baksidan, kom med SCN manual. Visserligen var det begagnat men känns inte som folk gjorde ihopplock så mycket på den tiden.
 #202464  by Tawny

luukas_74 wrote:hm....ok,EEC fram & inget bak....kan jag sälja den som ett scn cart?....vill ju inte lura köparen?....tycker själv detta är lite skumt :?
nej
om det inte står scn nånstans så är det inte scn.
scn är en kod, ingen synonym med svenksålt/skandinaviensålt
 #202479  by instinqt

Fascism, överförmynderi, mer makt åt folket...osv etc? :)
 #202480  by Tawny

precis :) "lägga sig i överallt" och så vidare, var det inte nån som kallade mig pajas också eller vad var det?
 #202523  by Ufouria

Tyckte denna tråd passade bättre under NES avdelningen än övrigt.

Kanske någon mer som har en regionskod fråga i framtiden så då kan h*n skriva i denna. :yes:

Min fråga är fortfarande inte besvarad. Jag undrar om Ice Hockey kassetten som kom i den stora boxen är märkt SCN på framsidan?
 #202529  by genne

det finns ju ingen ice hockey kassett i data basen märkt scn på framsidan så troligen inte
 #202533  by Ufouria

Databasen kanske inte är 100% komplett?
Men som du säger så finns det nog inte och om det finns så är den ovanligare än Bubble Bobble och Duck Tales med SCN på framsidan.

Instagram #sndb.se