• Punch out - andra skruvar?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#201357  by rocc

Jag köpte Punch out idag o blev lite förvånad över skruvarna på kassetten... De var inte vanliga spelskruvar som man måste använda gamebit till utan skruvar som man använder skruvmejsel till. De ser precis ut som skruvarna som uppe håller luckan till nintendokonsolen fast kortare.

Gjordes många spel med sådana här skruvar? För det är första gången jag stöter på dom iaf...
 #201359  by Pinge

alla 5skruvars spel och en hel del "omärkta" 3skruvars spel har spårskruv... det är alltså tidigare utgåvor än dem med inverterad torx
 #201454  by Tawny

jo i nyare versioner, men jag tänkte generalisera och säga att förmdligen finns alla spel i SS omärkta

men nu när du säger det finns det nån form av FAQ-tråd.. kolla runt lite där
 #201458  by rocc

Men punch out har tre skruvar fast den första typens... Angående de små lådorna så menar jag att det finns både märkta och omärkta lådor kanske men att alla större lådor är märkta och att det var i den vevan de drog igång märkning på allt.
 #201460  by Pinge

Följande spel kom i liten box men finns inte som omärkt (tror jag)

Cobra triangle, Anticipation, Donkey Kong Classics, To The Earth, Pro Am Racing, Tetris,

Och rad racer kom som omärkt fast inte i liten box!
 #201464  by Pinge

:yes:

men det e ju inte så att dom med liten box kom först... det hann ju komma bigbox spel innan det sista i smallbox släpptes
 #201645  by Pinge

Jag har en hel del olika varianter på carts, även SOL tror jag har det... så det kanske man kunde kolla genom nån dag snart! 8-[

MXS: orkar du starta en FAQ tråd? eller ska vi helt enkelt göra om 5-skruvars tråden?!
 #201651  by Tawny

det finns ju detaljerad info om varje spel i underkategorin till samlarhörnan, där står väl i vilka version spelet släpptes?
 #202267  by MXS

pinge80 wrote:Jag har en hel del olika varianter på carts, även SOL tror jag har det... så det kanske man kunde kolla genom nån dag snart! 8-[

MXS: orkar du starta en FAQ tråd? eller ska vi helt enkelt göra om 5-skruvars tråden?!
Jag tycker vi i så fall kan fylla på den tråden kanske med tillägg om olika carts osv.

Instagram #sndb.se