• Unika spel för europa / ej UKV

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#198489  by Ac0122

BelfegorC4 wrote:Men är du ute efter spel ur ett samlarperspektiv så är det prototyper och testkassetter du ska leta efter ;)
Inte leta köpa spel som devil world och mr. gimmick som finns till salu varje månad på tradera :P
Men det beror ju på vad du har för inriktning I samlandet. Pengamässigt så är udda prylar det som säljer dyrast. Samtidigt som det är kul att ha något unikt. Men enligt mig så finns det inte mycket som slår att få hem ett spel i nyskick, så gammalt och så ömtåligt ;) Sen tror jag det är grovt överskattat hur många spel i superskick det finns.

Jag tror inte det finns över 50 exemplar i nyskick av dom 100 ovanligaste spelen. Visa exemplar snackar vi lätt inte mer än tio ex.

Det ultimata kanske är att ha en SCN och europa unik samling komplett i nyskick, toppat med några Rodland prototyper och lite Vm kassetter eller vad säger du :lol:
 #198496  by Ac0122

Japp. Jag tänker mer geografiskt. Det är ju egentligen helt ologiskt att italien är pal-A. Det ligger ändå "i" europa, där precis alla andra kör PAL-B. :o

Direkt omoget
 #198500  by Ac0122

Tawny wrote:england ligger väl också i europa?
Läs mina tidigare inlägg så har du allt :-w
 #198839  by jalla

Ac0122 wrote:Tack jalla! Japp snowboard Challange kommer läggas till. AINY släpptes under namet S.C.A.T i usa men det släpptes även i England så det får inte vara med. :good:
Inga problem! :) Ah, jag glömde att du bara skulle ha med spel som kom inte kom ut i UK också, och jag glömde att Action in New York också kom ut i UK, sorry :)

Här är förresten en bild över alla spelen som du har listat upp i det första inlägget i denna tråden:

Image

:)
 #198846  by Pinge

nice!
 #199496  by jalla

Ac0122: Tyvärr inte :\ Jag har inga planer om att sälja någon av dom här spelen, isåfall inte för om någon år, då kan det vara att jag säljer dom, men jag vet aldrig :) Vilka spel tänkte du förresten på att köpa? Jag är bara nyfiken :)
 #199568  by jalla

Ac0122 wrote:Alla :lol:
Haha :) Tyvärr så har jag inga planer om att att sälja någon av spelen just nu, sorry :\ Men tack så mycket för erbjudande och interessen isåfall! :)

Förresten, om jag inte tar helt fel, så sall "nikki" på NESdb skall sälja båda Over Horizon och Racket & Rivals nu, båda kompletta tror jag.

EDIT: Han skall också sälja Hammerin Harry ser jag :)

viewtopic.php?f=4&t=7171

Over Horizon och Racket & Rivals är dock inte listat i den där försäljingstråden, men jag så att han hadde listat dom 2 spelen i en försäljingstråd på Nintendoage.com.

EDIT 2: "Splash1" på NESdb har också Over Horizon uta på Ebay.de nu:

viewtopic.php?f=4&t=6851

Eller direkt link till hans Over Horizon auktion:

http://cgi.ebay.de/OVER-HORIZON-OVP-ANL ... 911.c0.m14

Det här är isåfall en börja på att samla alla spelen som du listade i det första innlägget i den här tråden :)
 #199672  by Ufouria

Hur är det med Robocop 3, finns det enbart som ESP i PAL-B version? Har nog aldrig sett ett tyskt sådant.
 #199757  by Ac0122

jalla wrote:
Ac0122 wrote:Alla :lol:
Haha :) Tyvärr så har jag inga planer om att att sälja någon av spelen just nu, sorry :\ Men tack så mycket för erbjudande och interessen isåfall! :)

Förresten, om jag inte tar helt fel, så sall "nikki" på NESdb skall sälja båda Over Horizon och Racket & Rivals nu, båda kompletta tror jag.

EDIT: Han skall också sälja Hammerin Harry ser jag :)

viewtopic.php?f=4&t=7171

Over Horizon och Racket & Rivals är dock inte listat i den där försäljingstråden, men jag så att han hadde listat dom 2 spelen i en försäljingstråd på Nintendoage.com.

EDIT 2: "Splash1" på NESdb har också Over Horizon uta på Ebay.de nu:

viewtopic.php?f=4&t=6851

Eller direkt link till hans Over Horizon auktion:

http://cgi.ebay.de/OVER-HORIZON-OVP-ANL ... 911.c0.m14

Det här är isåfall en börja på att samla alla spelen som du listade i det första innlägget i den här tråden :)

Japp vet, men det är illa ställt med ekonomin för tillfället. Men det kommer. Tack :D
 #267746  by Ufouria

PAL exklusiva spel:
Aladdin
Asterix
Aussie Rules Footy
Banana Prince
Championship Rally (PAL-A)
Crackout
Beauty and the Beast
The Lion King
Devil World
The Smurfs