• Ommålad NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#199108  by rocc

Tjena! Jag har idag dragit till och målat upp mitt NES (Har blivit lite exalterad över konsolen efter modningen o tänkte att den gott kunde få en makeover, min glädje kanske märks i min nya aktivitet här på forumet = D)

Svartsprejad underdel och gulsprejad överdel, luckan lät jag vara :)

Image

Image

Image

Vad tycks? (Jag blir inte ledsen över negativa kommentarer, de gör att jag lär mig till nästa gång)
 #199111  by Tawny

ser bra ut, men kan man kalla det "guld" ser mer ut som pissgul :DOG
 #199116  by rocc

Vem har kallat det guld? :-k

Det ser verkligen pissgult ut :) Vilken är en bra täckfärg om man nu blir så arg på en boss att man i vredesmod pissar ut över konsolen.
 #199129  by Captain Nintendo

rocc wrote:np. funderade på om jag skulle spreja dit nån logga på taket också men vete fan... Vilka har gult o svart som sina färger?
LSK! LSK! LSK! LSK!

eLSKer eLSKer eLSKer LILLESTRØM :good:

Image
 #199157  by Wezper

Nice som fan. SKönt att att se nesen i lite andra färger :)
 #199159  by rocc

Tack :) Jag blev föresten tvungen (enligt mig själv) att skära hål i konsolen för att få ut handkontrollportarna från den undre delen. Det syns inte på utsidan på grund av den yttre svarta delen.
men någon som vet hur man kan få ut handkontrollportarna enklare...

Image

De röda markeringar visar var jag skärde och löpte genom kablarna till handkontrollportarna. Alternativet skulle vara att koppla ur handkontrollportarna ur moderkortet men de satt som sten.
 #200408  by rocc

Så nu börjar det väl likna något... eller inte likna något om man så vill =D

Image

Image

Image

Färgerna blandade sig inte exakt som jag hade tänkt :-k Så nu blev det lite en känsla av en föråldrad logga... Jag tror jag gillar det
 #204609  by Perry

Jag gillade inte första försöket men nu med den "dåliga färgen" på Mariobilden så blev det ju riktigt coolt. En ruffig industri-look, typ.
 #204612  by Ludu

Riktigt häftigt :) Fick mig att fundera på hur grymt det skulle vara att ha exakt som Mario3 kassetten på ovansidan (alltså alla färger rätt och så) för jag har alltid prisat Mario3-arten för att den är så stilren och snygg med sin gula bakgrund :D

Men det är som Perry säger lite industri eller stressad underground-grafitti, väldigt cool :good:
 #204650  by tokvev

Blev riktigt häftigt med loggan nu :good: :yes:

På tal om portarna så är det enklast att koppla loss dem från moderkortet, kan vara lite pilligt så det gäller att ha starka naglar eller ta en liten plattmejsel och försiktigt lirka loss.
 #204675  by Wezper

riktig snyggt. Oldschool is cool :good:
 #204720  by rocc

tokvev wrote:Blev riktigt häftigt med loggan nu :good: :yes:

På tal om portarna så är det enklast att koppla loss dem från moderkortet, kan vara lite pilligt så det gäller att ha starka naglar eller ta en liten plattmejsel och försiktigt lirka loss.
Kom på det ;) dum som jag är trodde jag att de var fastlödade på nåt vänster

Tack för kommentarerna. :MM

Instagram #sndb.se