Nu menar jag inte, musikhastigheten, 60hz eller 50hz. Texten i spelet.
Utan dom riktiga skillnaderna där spelet skiljer sig. Ta Zelda 2 som till exempel. I DAS versionen kan man inte åka igenom nyckelhålet med älvan.
SMB2 JP borde inte nämas då det är ett helt annat spel. =)
Zelda 2 - I DAS versionen kan man inte åka igenom nyckelhålet med älvan.
Tecmo cup - I denna version av Captian Tsubasa spelet är animationerna och spelarna i manga. Detta förekommer inte i resten av världen.
Super Mario Bros 3 (JP) I den japanska versionen så är spelet svårare. Har man lövet eller en eldblomma, tar en träff av fienden så är man liten mario. Medans i resten av världen är man stor mario.
Bionic Commando - I den japanska versionen slåss man mot Hitler och nazister. Väggarna är prydda av hakkors.
I den amerikanska/europeiska versionen slåss man istället mot Master-D och Badds. Väggarna är prydda av örnar.
Rygar
Skillnad i "tone" (= styrka). Det går att få 4 ggr så mycket "tone" i NTSC versionen (4000) jämfört med PAL (1023). Detta leder bl a till att Ligar dör efter betydligt färre träffar (1/4??) i NTSC versionen
Ice Climber
I den japanska versionen klubbar man säl, det gör vi inte i väst.
Utan dom riktiga skillnaderna där spelet skiljer sig. Ta Zelda 2 som till exempel. I DAS versionen kan man inte åka igenom nyckelhålet med älvan.
SMB2 JP borde inte nämas då det är ett helt annat spel. =)
Zelda 2 - I DAS versionen kan man inte åka igenom nyckelhålet med älvan.
Tecmo cup - I denna version av Captian Tsubasa spelet är animationerna och spelarna i manga. Detta förekommer inte i resten av världen.
Super Mario Bros 3 (JP) I den japanska versionen så är spelet svårare. Har man lövet eller en eldblomma, tar en träff av fienden så är man liten mario. Medans i resten av världen är man stor mario.
Bionic Commando - I den japanska versionen slåss man mot Hitler och nazister. Väggarna är prydda av hakkors.
I den amerikanska/europeiska versionen slåss man istället mot Master-D och Badds. Väggarna är prydda av örnar.
Rygar
Skillnad i "tone" (= styrka). Det går att få 4 ggr så mycket "tone" i NTSC versionen (4000) jämfört med PAL (1023). Detta leder bl a till att Ligar dör efter betydligt färre träffar (1/4??) i NTSC versionen
Ice Climber
I den japanska versionen klubbar man säl, det gör vi inte i väst.
Last edited by BelfegorC4 on 15 Jun 2008, 15:42, edited 2 times in total.