• Vem/vilka skrev/översatte SCN manualerna ?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#192678  by Pinge

Du kommer aldrig få rätt... Bowser är med i SMB1 även om det var Clownen Manne som skrev manualerna under e hasch-psykos! :DOG
 #192695  by Captain Nintendo

Er vel åpenbart at Bowser er bossen i Mario Bros. imo. Men hvis man virkelig er så skeptisk er det vel bare å sjekke ut den engelske manualen?
 #192714  by Gsmhacker

Captain Nintendo wrote:Er vel åpenbart at Bowser er bossen i Mario Bros. imo. Men hvis man virkelig er så skeptisk er det vel bare å sjekke ut den engelske manualen?
Image

:lol:
 #192727  by Pinge

BelfegorC4 wrote:Den tyska manualen säger, Bauser, König der Kupas =)
och i den turkiska heter han:
Bajser kingo y kebabs!
:)
 #192735  by Vigdul

Frågan är snarare vem som korrekturläste översättningarna. Jag skulle gissa på "Tryckfel-Nisses" brorsa, som jag har hört ska ha varit anställd på Bergsala även han.
 #192819  by Andreas No 1

Hahaha! En hel del direktöversättningar av lekmän... Vanliga anställda väl? Micke (GG) vet kanske? Han har ju insideinfo... ! :D
 #196023  by Alas

pinge80 wrote:
BelfegorC4 wrote:Den tyska manualen säger, Bauser, König der Kupas =)
och i den turkiska heter han:
Bajser kingo y kebabs!
:)
HAHAHAHA!!!
 #196033  by macjohan

Det är väl bara att ringa till Bergsala och fråga istället för att ha massa konspirationer. Någon lär ju veta.
Ringde nyss, det var lunchstängt. 0300 - 509 00
Hoppas någon annan har tid att ringa och undersöka detta. Om inte kan jag göra det senare, någon annan som kanske är sugen på en guidad tur på företaget och få samtala med företagets grundare? Detta kanske går att annordna... :-k :-k :-k

Fan vad hett det vore att jobba på Bergsala!!!! :birdo: :birdo: :mario :mario
 #229745  by Pinge

Smart Cat wrote:Har hört att det var Ulf Elfving som skrev de
Image

Instagram #sndb.se