Betalar man REK på ~allt man köper kan man lika gärna leva med att 3-4 saker försvinner.
I'm the taxman
Moderator: Moderatorer
Hall112 wrote:Paketet är skickat som en gåva så det finns inga betalningar gjorda. Posten har dock inte ifrågasatt något annat bevis än kvitto.. Det fanns heller ingen info om att så lite skulle betalas ut och hade jag vetat det så hade jag självklart bluffat så jag fått riktig ersättning för mina saker.Det var en sak jag glömde att fråga om tidigare, kan man skicka et paket som en gåva innanför Sverige, eller skickade du den till någon som inte bor i Sverige?
Inte ska man som privatperson få stå för att posten inte kan sköta sina åtaganden det ska ju dom göra.
Chefren wrote:Men nu blir jag osäker på om det ens behövs i europa..Det behövs nog, isåfall om landet inte är medelm av EU. När jag får paketer från utlandet (jag bor i Norge, som inte är medlem av EU), så är det typ alltid ett sånn tulldeklaration klistermärken på paketet, isåfall när det är små paketer.
BelfegorC4 wrote:Tack för den superfina förklaringen Jalla =)Inga problem!
_PSX_ wrote:Har man kvitto, så har man ryggen fri ifall sakerna inte skulle komma fram. Jag sparar alltid kvitto när jag skickar saker.sundrik wrote:vad hjälper de om han skulle ens ha kvitto på att han köpt några frimärken eller?Hall112 wrote:Det går heller inte att bevisa att avsändaren skickat sakerna eller inte så i det läget så lär du inte komma någon vart med polisanmälan.Har jag vunnit auktion på tradera, betalat men inte får mina saker. Klart att jag polisanmäler när han inte har kvitto på att han "säger" att han skickat.
sundrik wrote:Har man kvitto, så har man ryggen fri ifall sakerna inte skulle komma fram. Jag sparar alltid kvitto när jag skickar saker.Är kvitto på frimärken bra nog dock? Det är nog helt klart bättre än inga kvitto alls, men kan man inte bara gå till postkontoret och köpa frimärken utan att skicka paketet? Då får man kvitto på att man har köpt frimärken isåfall.
sundrik wrote:Nu tror jag inte att idioten ens skickat sakerna. Speciellt inte efter att folk lämnade in dessa omdömena. Tyvärr efter att jag själv handlat av honom.Ja, verkar lite som att han inte har skickat paketet tyvärr
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedba ... nr=1255484