• Spel som Bergsala borde importerat

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#173697  by Pinge

Känns inte den tråden jävligt onödig :roll:
Last edited by nes_nerd_no_1 on 24 Aug 2009, 00:11, edited 1 time in total. Reason: Inte onödigare än det här inlägget iaf... ;)
 #182832  by SuperGamer

Dragon Quest III var ett av de bäst säljande spelen till HVC och det placerade sig väldigt högt (tredje plats) när Famitsus läsare röstade fram tidernas bästa spel häromåret. Det är inget som jag har spelat, men enligt japanerna överträffas det tydligen bara av Final Fantasy X och Final Fantasy VII. Det hade varit väldigt häftigt med en SCN-version, men hade det spelet kunnat sälja ens någorlunda bra i Sverige runt 1990?
 #182837  by segis

Jag tycker dom borde ha importerat Badmintonspelet :DOG hur grymt som helst ju xD
 #182909  by WERY

Jag tycker att Bergsala skulle ha haft ensamrätt på Nintendo i Europa och tagit in spelen till hela kontinenten och sedan fulexporterat resten med tilläggslappar på franska, tyska och spanska ut på kontinenten.

Dom skulle ha tagit in allt spelbart som släpptes i Sverige och USA och istället för dom 4 som blev SWE skulle man istället ha haft SWE på Final Fantasy, Astyanax, Faxanadu och Street Fighter 2010.

Skulle kunna räkna upp en hel del men då skulle det mesta i USA listan komma med så ni "get the grip"

Instagram #sndb.se