• Fraser som användes/används vid spelande

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#180201  by rogerxy

Två som användes hos mej väldigt flitigt var:

"Jag ska bara dö först" - som jag tror är en riktig klassiker. Användes oftast när någon, exemplevis mor, ville att man skulle sluta spela & göra nåt annat

"Varannan bana eller varannat continue" - Användes i många spel när man spela två eller fler men oftast i Mega Man kommer jag ihåg. Detta kom vi fram till var det mest rättvisa sättet att spela på så att alla fick spela ungefär lika mycket. Om man var lite mindre bra fick man bara ett continue & var man bra så fick man bara spela en bana.
 #180207  by Tawny

ja varannan bana eller varannat liv kör man ju med fortfarande...

annars tycker jag en nutida klassiker är:
men din feta svenne! som NNN vrålade ut när det gick dåligt för han i ice hockey hehe
 #180209  by Chefren

Varannan bana varannat liv körde jag med.
Jävla horspel eller Men vafan! Jag hoppade ju... och Så jävla dåligt spel Är ju också klassiker.. Det sistnämnda ofta till riktigt bra spel.
 #180239  by Wezper

en polare till mej i gbg fick besök av polisen när dom lira. dom skrek så fina ord, så grannarna trodde det var slagsmål i lägenheten. polisen bad dom lugna sej lite när dom var där :lol:

själv har slutat svära :-w förrut drog jag handen och hanleden i bordet så jag fick lägga om den. har slutat med det nu för tiden :good:

Han kör fan med speedbot!Han kör för helvete med aimbot! är även klassiker från vår teamspeak :DOG
 #180256  by Pinge

Tawny wrote:ja varannan bana eller varannat liv kör man ju med fortfarande...
:yes:

Fitt-Hora eller Fitt-Färs vrålar jag till ibland när det går kass... min fru uppskattar det inte :lol:
är det riktigt illa så lägger jag till ett "Jävla" innan....
 #180269  by Pinge

jag kastar även handkontrollen hårt mot enheten :$

men om jag fått game over efter en bra prestation så blir jag inte sur... t.ex om jag slagit ngt hiscore
 #180271  by Ufouria

Spelade NES mest själv när jag var liten (och även nu) så jag använde inte direkt några fraser vad jag minns. :(
Ingen utav tjejkompisarna hade NES. Spelade NES med några killar från klassen men det var inte särskilt ofta samt en pojkvän som jag spelade Zelda 1 hos. Minns så väl när jag var hemma hos honom och fick spela Zelda. Var helt begeistrad i det spelet (hade det inte själv) och vill spela vidare men han ville göra annat... :roll:
Pratar inte heller för mig själv när jag spelar eller svär. Är ju så bra så det finns ingen vits att svära under spelandet när det alltid går som på räls. 8) :lol:
Däremot så vrålade jag rätt högt av glädje en morgon när jag för första gången klarade Snake Rattle N Roll. Grannen måste ha vaknat.
 #180288  by rogerxy

pinge80 wrote: Fitt-Hora eller Fitt-Färs vrålar jag till ibland när det går kass... min fru uppskattar det inte :lol:
är det riktigt illa så lägger jag till ett "Jävla" innan....
Jag brukar köra med universal-uttrycket "Fitt-Margit!" när nåt går dåligt 8)
 #180322  by Sol

Kan man klara Snake Rattle & Roll? :D Den sista bossen är ju XOU=(/)(!()WYUI)/WT)¤/#")(/"&=!!!!!!!!!!!!
 #180325  by Ufouria

Det undrade jag oxå under hela min barndom... Men det går! Det är bara att peppra han med tungskott, men det får inte vara något "glapp" mellan skotten (utan jämn ström) för då blir det till att börja om med pepprandet.
 #180494  by Simon_ifrån_Delsbo

Själv brukar jag grymta till lite aggresivt och peka fuck you mot konsolen!
Detta pga av att mina föräldrar inte uppskattar när jag/andra svär!
På skolan däremot svär jag som en borstbindare vilket uppskattas mycket av de andra eleverna och lite av lärarna! :lol:
 #180528  by Pinge

Fuck you mot konsollen/tv:n har förekommit här också :yes:
Även ngt bett i handkontrollen :$
 #180684  by elektronhjarnan

BelfegorC4 wrote:Och dom vanliga svordomarna som man använder till vardags.
"Horkotte", "kattballe", "jävlar i en satans jävla pisslåda" och "KUUUUUUUKEN"?

En av mina SNES-kontroller har ett bitmärke från min högra hörntand i överkäken. Men det är länge sedan, ungdomssynd och preskriberat. Med stigande erfarenhet finner jag att det är ytterst sällan som ett spel är genuint frustrerande. De flesta spel kräver ändå bara ett minimum av tålamod, om ens det, för att klaras av.
 #180723  by Gsmhacker

vet inte om det passar in i den här tråden men vi kör på det

i mellanstadiet drog vi hem till en klasskompis och han spelade mega drive han blev så sur bet i kontrollen slängde den i väggen , tog fram en såg och börjar såga i sängstommen :o han mamma va inte glad :lol:

historia 2 utspelar sig hemma hos Danne , där GSM och DANNE sitter och kollar på den as coola ny inköpta telefonsvararen (äkta 90-tal) plötsligt ringer det YES !

tala efter pipet bla bla bal

HEJ ! det är Kristoffer , kan inte du komma hem till mig och klara zelda 3 du får RULLTÅRTA !

8-[

Kristoffer va inte mycket själv för att spela han kollade gärna på eftersom han va så dålig :P
 #180778  by Pinge

Gsmhacker wrote: Kristoffer va inte mycket själv för att spela han kollade gärna på eftersom han va så dålig :P
Lite som Lajbans är ibland! :yes: :badgrin:
 #180975  by Cleareyes

Jag har lugnat ner mig med åren men hör ni nån skrika "HELVETEEEEEEEEEEEE" och "MEN FAN VAD LÄTT DET TILTAR" ute i sthlm där det finns flipper är det stor risk att det är jag.... :-w
 #180982  by tokvev

Går det riktigt illa när jag spelar brukar jag sitta still och fundera i ett par sekunder innan jag brister ut i ett högt och ljudligt "HELVETE!". Bor som tur är på landet så jag kan svära och gapa hela dan utan att störa någon :P

Hade annars en kompis som alltid kallade bossarna i spel för "draken", tyckte det lät fel då vad jag visste var det bara i SMB man slogs mot en drake.
 #180985  by Gixen

"Horfågel" kunde man höra rätt ofta då jag körde Shadow Warriors II härom veckan. Fåglar i spel är det värsta som finns...
 #180995  by Faxandu

"Kråkjävel" skriker jag hela tiden här hemma, fåglar och andra flygande fiender är typ det värsta jag vet, kallar alla för "kråkor".

Gixen: Jävligt snyggt med Gamma-ray som avatar, har inte tänkt på det tidigare.
 #182682  by s_o_n_y

"ska bara dö först" som sagt en klassiker.

frustration brukar nämnas med ord som "kuuuuuuula" istället för fula ord. Tjejjen örfilar en om man skriker könsdelar =)

Även "skitspel" och "kuune" brukar kunna skrikas rätt högljutt =)
 #184950  by Luzur

"men hoppa då!!" *viftar med dosat åt det håll som gubben ska hoppa åt*

det brukade ja göra ofta i mina yngre dagar.
 #184958  by sundrik

"jag skall bara dö först!" är ju säkert standard världen över. Man skulle kunna den frasen på 10 språk :P

Nu kör jag mest "Skall bara klara denna banan!" eller på dom spel man måste hitta save points. "Jag skall bara spara först!"

Instagram #sndb.se