• Nintendoakuten.se

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#155350  by MXS

Image

Jag hittade en webshop som jag inte känner till sen tidigare..
http://www.nintendoakuten.se

Kollade igenom sidan och tycker den känns väldigt trevlig och engagerad och framförallt hängiven till retro. Alla snygga inscanningar på illustrationer från gamla speltidningar t ex. Kul intitativ av dem som ligger bakom sidan tycker jag, hoppas det kommer gå bra för dom och att dom fyller på lagret med grejer ordentligt. Priserna kändes också helt OK för att vara ett företag/webshop. Inga Spelfyndet priser iaf.. :)
 #155352  by Simon_ifrån_Delsbo

Har vetat om den där sidan sedan ett år tillbaka!
Jag har funderat på att köpa något från sidan men det har aldrig blivit av!
 #155354  by Gixen

Synd att priserna är helt sjuka....
 #155356  by MXS

För att vara ett företag som måste betala sociala avgifter, moms och eventuellt försäkring och lagerkostnad så tycker jag inte priserna är så sjukt höga. Finns flera tv-spelswebshopar som har långt värre priser (T ex Spelfyndet, Gamereplay och Spelbutiken).
 #155363  by MXS

Om jag har jointat Nintendoakuten?
Nä varför skulle jag ha gjort det? För att jag tipsade om sidan? :)
 #155367  by MXS

Som så många andra tv-spelswebshopar så vänder dom sig nog inte till samlare i första hand, utan "allmänheten" svenssons.. Samlare kommer alltid jaga lägsta pris, medans medelsvenssons inte har den jaktlysten, eller prismedvetandet omkring retrospel, därför så tror jag att de priserna som är på hemsidan kan funka rätt bra, så länge sidan marknadsförs. Jag hittade den först nu, och de verkar har hållt på 1-2 år på nätet.. och då är jag ändå en rätt frekvent tv-spelsletare/googlare utan att ha hittat sidan förräns nu.. Smart och rätt marknadsföring är A och O om man skall lyckas som företag.
 #155371  by Gsmhacker

spelbutiken e ju knappast dyra snarare billigast i sverige fast det är ju inte retro att tala om
 #155376  by MXS

Jag syftar ju på retro såklart, eftersom det är de som den här shopen sysslar med..
 #155433  by Hundägaren

Jo sidan har jag sett under några år. De har annonserat på Blocket rätt länge.

Problemet är ju bara att det inte är ett företag som driver denna sida utan privatpersoner.
Och då är de sjukt jäkla dyra för de har inga sociala avgifter, lagerhyror eller löner att betala.

Det finns öht inte en uppgift om något företag på sidan och kontaktmöjligheten är ett oreggat kontantkort. Ingen adress uppges och det är bara en kille som skriver sitt namn.

Den killen, född 1981, är reggad ägare av hemsidan men inte inblandad i något företag alls enligt det jag har fått fram.

Edit:
Däremot har sidan ändrat utseende för sådär såg den då rakt inte ut sist jag titta på den men det var ju iofs ett bra tag sedan.
 #155447  by GNo1

"Kungar" :lol:

"Själva "NintendoAkuten" är en hobbyverksamhet som bedrivs vid sidan av studier, och kom till någon gång under mitten av 2004 då dubbletterna i vår samling blev alldeles för löjligt många. Genom "akuten" så har samlandet fått utrymme att fortsätta och våra skötebarn till konsolklassiker fått möjlighet att hitta nya ägare. Minst 10 års erfarenhet av NES-meck och en arsenal av reservdelar gör oss till kungar på NES, bara moderkorten tar ström knackar vi liv i ännu ett NES!"
 #155477  by MXS

Med "Hobbyverksamhet" så får man väl tjäna 40-50-60 k om året har jag för mig?
Står något om detta på Skatteverkets hemsida..
 #155479  by Shigeru

Jo, det ligger runt 60k som du säger
 #155512  by Lakanman

För två år sedan köpte jag Gold Medal Challenge '92 med fin manual för 130kr. Han hade även ett komplett Mr Gimmick för 390 eller 490kr då. Polaren beställde men kom aldrig något. Sen kom Mr Gimmick upp på sidan igen för 2000:-
 #155535  by Smygarn

Minns att i början av mitt samlande hade ett komplett Mega Man 5 för runt 700 som jag var sugen på, men det blev aldrig nån affär pga att jag tyckte 700kr va för mycke för ett spel
 #155934  by Sol

Kör sidan i Firefox och den ser ju bedrövlig ut , har de kodat den fel?
 #177660  by Samslime

Finns en hemsida som heter kaptenkrok.se har helt acceptabla priser :) ska snart köpa castlevania 2 där
har för mig att han var säljare på tradera innan
 #177793  by Samslime

sundrik wrote:Hutlösa priser..... O_o
inte kaptenkrok i mitt tycke iallafall
 #178040  by helios

Nintendo insåg tabben med Nintendo 64:an, och återinförde RGB-stöd på denna konsol. Nintendo GameCube kan alltså som bäst mata ut RBG-signal. För att din TV skall vara kompatibel med denna signalkvalitet måste den ha stöd för RGB på minst en utav sina scart-ingångar, om du har en nyare tv som inte är av superbuget modell så har dem med stor sannolikhet stöd för RGB.
Jag har original komponentkabel till mitt GameCube :DOG Får ut 480p som bäst..
 #180750  by ekan

helios wrote:
Nintendo insåg tabben med Nintendo 64:an, och återinförde RGB-stöd på denna konsol. Nintendo GameCube kan alltså som bäst mata ut RBG-signal. För att din TV skall vara kompatibel med denna signalkvalitet måste den ha stöd för RGB på minst en utav sina scart-ingångar, om du har en nyare tv som inte är av superbuget modell så har dem med stor sannolikhet stöd för RGB.
Jag har original komponentkabel till mitt GameCube :DOG Får ut 480p som bäst..
Jag också har denna kabel...mailade Bergsala och frågade var jag kunde hitta kabeln och fick till svar att den inte används i sverige...vilka nötter. Hittade den sedan på E-bay och beställde den från Japan.

Instagram #sndb.se