• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#174696  by Ufouria

Grattis!

Wizards & Warriors II är ungefär som ettan, fast med lite mysigare miljöer. Men 2:an är svårare.

3:an är lite annorlunda uppbyggt, men det är bra det med. Gillar du 1:an så gillar du nog även 2:an och 3:an. :yes:
 #174715  by nes-fan

Castlevania II: Simon's Quest avklarat! Favoritspelet i serien :D Wizards & Warriors vill jag också spela, har ingen kassett än dock.

EDIT 22.25: Castlevania avklarat nu också :D Jag vet, jag spelade dom i fel ordning men :lol:
 #174893  by Ufouria

Klart du ska! :yes:

Jag spelade nyss igenom Mega Man 6. Lika skoj som alltid men 5:an är bättre och den tänkte jag köra nu på mitt amerikanska NES för att se om det är någon skillnad jämfört med PAL versionen.
 #174926  by nes-fan

Jag funderar på att försöka spela Mega Man 1 och 3, eftersom Mega Man 2 var ju riktigt roligt! Behöver bara få tag på kassetter så kan jag sätta igång :)
 #175108  by Pinge

Klarade precis Festers Quest för första gången! :good:
helt okej spel, men fester e för långsam :yes:
 #175161  by Pinge

jag testade A boy ahbpå power-pak förra veckan... det verkar ganska trevligt!
 #175287  by Chefren

Pinge80A boy osv.. är trevligt! Kul fantasi och bra musik. Gäller bara att orka lära sig vad allt godis gör och vart man ska nånstans :)

Tror jag också kört TLOZ - The Outlands. Men, är inte det nån custom på "Zelda Classic"... PC grejen... du vet..? Kan blanda ihop med en SJUKT (fast alltför buggtät) hack på TLOZ - ALTTP.

Om inte annat så har ni länk här. Nån sorts klon av första zelda, med tillhörande verktyg att bygga ett helt zelda (har jag för mig)!

http://www.zeldaclassic.com/
 #175622  by Chefren

Är det till gameboy? Kanske borde skaffa det nu och spela på min nya 20-kronors gameboy \:D/

Zelda outlands ser riktigt bra ut! Kanske värt att tanka och slänga in på powerpaken.
 #175823  by Ufouria

Rockman 2 precis. Skumt det känns när musiken går i superfart. Även färgerna var klarare trots att jag använder exakt samma sladdar.
Går inte att välja svårighetsgrad på Rockman 2 (tillskillnad från Mega Man 2) utan det finns bara "Hard". Wily första gången (andra formen) precis efter man spöat de 8 robotarna i följd var rätt svår (jmf med när man spelar på normal). Svårt att undvika att bli träffad av bollarna han sprutar ut.
 #175905  by Ufouria

Rockman 3.
Kan ge mitt huvud på att grafiken och färgerna är något bättre (skarpare och ev andra färger) i RM 3 jmf med MM 3. Skönt iaf att slippa grafikbuggen som är på Dr Wily's första form. När han kommer från höger och två "spikar" går ner i marken. Där flimrar ju bilden jämt i NES versionen (epilepsi varning på den!).

Blev rätt paff när det inte gick att ladda bustern. Är nästan hundra på att man kan det i MM 3. :s

Går iaf inte att beskylla spelet från att vara svårt. Hade 9+ liv och 9 energitanks när spelet var avklarat.

Edit: Det gick för sjutton gubbar inte att ladda bustern i MM 3 heller. Trodde jag. Spelar nästan aldrig 3:an, svagaste spelet i serien tycker jag.
 #176108  by nes_nerd_no_1

Sanna wrote:Rockman 3.
Skönt iaf att slippa grafikbuggen som är på Dr Wily's första form. När han kommer från höger och två "spikar" går ner i marken. Där flimrar ju bilden jämt i NES versionen (epilepsi varning på den!).
Är det sant? Och jag som trodde att mitt spel var smutsigt eller trasigt! :lol:
 #177049  by Nagai

Varvade precis Dragon Warrior.. Dragonlord var en tuff sate men till slut dräpte jag sattyget...
Guiden säger att man kan klara av han på lvl 20.. fuck no som han spöade mig.. Jag hade tur nu vid lvl 22 att jag lyckades döda han.. Nu slipper alla hemma hos mig höra på den irriterade musiken hahaha :lol: :lol: :lol:

Aja.. bara att gå vidare till Dragon Quest 2.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 227

Instagram #sndb.se