• Svarta serien fråga...

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#156748  by Early90s

Hej! Det finns ju 25 svensksålda SS spel, och ytterligare 6 icke sv sålda = 31 spel. Sedan när man tittar på bilder av stora samlingar typ Stivs, Nes nerds no 1:s etc som har alla svensksålda SS spel + 2 ytterligare Donkey Kong Jr Math och Urban Champion oftast. Varför inte skaffa ytterligare 4 spel, eller finns dom inte i samma format d.v.s small box? Letar runt på nätet efter typ gyromite, 10 yard fight, stack up och baseball. men hittar bara pixelart big box. Finns inte dessa fyra i SS small box?
 #156750  by Pinge

nej, dom finns inte i smallbox! eller det har iaf jag aldrig sett! :)
 #156757  by nes_nerd_no_1

Precis. Och finns det inte som smallbox så känns det inte värt det. Däremot hade det varit fett att haft Mahjong i sin samling, men det kan man väl bara i sina våtaste fantasier drömma om att få äga en vacker dag... :(

EDIT: Baseball finns med boxart, fast som "bigbox", men det är ovanligt som fanders himself. Tror att det är ESP om jag inte minns helt fel. Jalla här på forumet har ett komplett exemplar...
 #156759  by Snutteliten

Svarta serien o small box é 2 olika saker.
Svarta é ju bara de små som é just svarta o de é väl bara 20?. Medan i small box ingår ju alla små som tex Zelda, Metroid, Kid Icarus m.fl.
 #156761  by nes_nerd_no_1

Snutteliten wrote: Svarta é ju bara de små som é just svarta
Vissa räknar in Baseball, Stack Up, Gyromite och 10 Yard Fight till SS, och på sätt & vis så stämmer det ju.
Själv så tycker jag att man kan lämna de spelen till amerikanska samlare, iom att de inte finns i små lådor.
 #156764  by Snutteliten

Oki. Tack Nerden. En lärdom idag oxå. :)
 #156769  by Pinge

även Table Tennis till FDS känns som ett SS spel! :)
 #156773  by nes_nerd_no_1

Varsågod Snutte! Vi lär oss av varandra hela tiden! Det är det som är det fina med detta underbara forum! :)

rogerxy wrote:De 4 hör ju utan tvekan till Svarta Serien, om inte gör skillnad på USA-SS och Europa-SS
Jo men precis! Jag uttryckte mig lite dåligt, men det var ju precis det jag menade med:
nes_nerd_no_1 wrote: och på sätt & vis så stämmer det ju.
@Pinge!
Okej? Visste inte ens att det fanns! Är det ovanligt?
 #156774  by Pinge

nej det är säkert inte ovanligt, men som sagt är det till FDS, samma titelmusik som Tennis, m.fl! :D
 #156791  by Ufouria

Donkey kong classic då? SS elelr small box?
Resten av DK spelen är väl svarta så då borde den tillhöra SS men å andra sidan är den orange.
 #156794  by Pinge

Definitivt INTE SS på DKC, det vore ju som att räkna SMB/Duckhunt till SS också.... vilket iaf jag inte gör!

DKC e ju som dåtidens Players-Choice typ! :D
 #156796  by nes_nerd_no_1

Small box, helt klart. Är det en liten låda som saknar svart färg på boxen med blå text så är det ett SB och inte SS! :yes:
pinge80 wrote: DKC e ju som dåtidens Players-Choice typ! :D
Ja men exakt!
 #156803  by Ufouria

haha.. det får mig att tänka på auktionen på Batman där säljaren skrivit att spelet tillhör SS. :DOG
 #156811  by nes_nerd_no_1

Haha! Ja just det, den där rackaren ja! Han kanske trodde att det räckte med att kartongen hade svart & blå färg på sig för att klassas som ett SS-spel! :roll:

Instagram #sndb.se