• Nes modifieringar

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#151324  by AlmostOriginal

Tänkte kolla hur många som har modifierat sina Nintendo entertainment system?

Image

- "Regions modd"
- "Front feed"
- 75 omh komposit kabel.

Det enda jag kan komma på nu är rgb modden annars finns det så mycket mer man kan göra?

:?
Last edited by AlmostOriginal on 06 May 2009, 21:44, edited 1 time in total.
 #151326  by BelfegorC4

Vadå front feed? :s

Jag har moddat mina två NES konsoller, gjorde DAS enheten med en switch, så jag kan växla mellan PAL-B och regionsfri.
Sen satte jag in DAS moderkortet i ett datorchassi, funkade fin fint. (väldigt onödigt)
Image
 #151331  by AlmostOriginal

BelfegorC4: Ja jag vet inte vad jag ska kalla det. :lol: Men som du ser på bilden så behöver jag inte trycka ner mitt spel i enheten utan spelet startas i upprätt läge.
 #151346  by AlmostOriginal

BelfegorC4 wrote:Det gör mina konsoller med :yes:
Men inget jag har moddat fram. Hur gjorde du din "front feed" mod?
Ja du det över 2 år sedan jag gjorde det. Men mycket är att forma en original connectors undre del av connectorn i en rak linje mot kasseten när den matas in och få en utformning som liknas som på snes.

Ersättnings connectorerna har så pass mycket nackdelar som:

- Repar kontakt ytorna på spelen.
- Svårt att få ut spelen ur maskinen.
- Ej nintendo original.
- En del av connectorerna kan även vara "sne"

Men än så länge har inget av ovanstående punkter visats på denna moddade maskin.
 #152010  by Copy_con

Belfe: NES i datorchassi är nog den mest meningslösa modden jag sett, någonsin! :D
 #154029  by Gunnar

BelfegorC4 wrote:Vadå front feed? :s

Jag har moddat mina två NES konsoller, gjorde DAS enheten med en switch, så jag kan växla mellan PAL-B och regionsfri.
Sen satte jag in DAS moderkortet i ett datorchassi, funkade fin fint. (väldigt onödigt)
Image
Switch, är det så att man byter mellan 50 och 60hz? Hur fixar man en sån?
 #154043  by GNo1

nej, det är bara så att man kan spela alla regioner= Regionsfri Switch så ej någon hastighet 50/60 hz
 #156608  by AlmostOriginal

Nu har jag provat att köra nesen via 75 ohms komposit kabel och resultatet vart: Något bättre men jag upplever fortfarande att bilden via rf är bättre :-k

Instagram #sndb.se